• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402061107099
  • خبرنگار : 99999

اعطای مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات برای طرح ایرانی «یخچال خورشیدی قابل‌حمل»

اعطای مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات برای طرح ایرانی «یخچال خورشیدی قابل‌حمل»

عضو حقیقی فدراسیون جهانی مخترعان در سومین دوره مسابقات اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان در ژنو سوئیس، موفق به کسب مدال نقره شد.

به گزارش ایسنا، فراز صادقی‌مقدم، شرکت‌کننده در کلاس J سومین دوره مسابقات بین‌المللی مخترعان و مبتکران، اختراعی با عنوان یخچال خورشیدی قابل حمل را طراحی کرده که موفق به کسب مدال نقره در این دوره از مسابقات شده است. 

این اختراع به دلیل کاربردهای فراوان در حوزه‌های مختلف و شکست انحصار چند کشور محدود جهان و سازگاری با محیط زیست و تغییرات اقلیمی، مورد استقبال داوران فدراسیون جهانی در سوئیس قرار گرفت.

اعطای مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات برای طرح ایرانی «یخچال خورشیدی قابل‌حمل»

سومین دوره مسابقات بین المللی مخترعان و مبتکران، ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان، در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ برابر با ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و برخط و همچنین در دو قالب انفرادی و گروهی برگزار شد که ۸۳۰ اختراع از ۵۰ کشور جهان و ۱۵۰۰ مخترع در این رویداد شرکت کردند.

در سومین دوره این مسابقات، علاوه بر ایران کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، اندونزی، مراکش، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ کنگ، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی، چین و … حضور داشتند.

فدراسیون جهانی مخترعان یکی از سازمان‌های پیشرو در حوزه اختراع و نوآوری درجهان است که یکی از مهمترین اهداف اصلی فدراسیون بسترسازی و قدردانی از جامعه مخترعان و نوآوان بوده است. 

مخترعان برگزیده طبق قوانین جشنواره اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال فیلمی کوتاه و کاربردی از نوآوری و اختراع خود کرده و سپس اعضای هیات داوران فدراسیون جهانی مخترعان در طی مدت ۳ روز به ارزیابی و بررسی طرح‌های ارسالی پرداختند. 

معیارهای اعضای هیات داوران در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف و مهم هر اختراع و نوآوری نظیر بررسی میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، دوستدار محیط زیست بودن و ... بوده است. 

به نقل از فدراسیون مخترعان در ایران، همه اختراعات و نوآوری‌ها در ۱۳ کلاس مختلف از جمله علوم کامپیوتر، ماشین‌آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، نظامی، بهداشت و درمان و ... دسته بندی شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha