• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402062012705
  • خبرنگار : 71567

معاون حقوقی وزیر علوم با اشاره به جزئیات برنامه هفتم توسعه خبر داد

دانشگاه‌ها از ممنوعیت ایجاد درآمد اختصاصی مستثنی شدند/توجه به بودجه دانشگاه‌ها در برنامه هفتم

دانشگاه‌ها از ممنوعیت ایجاد درآمد اختصاصی مستثنی شدند/توجه به بودجه دانشگاه‌ها در برنامه هفتم

معاون حقوقی وزیر علوم اعلام کرد: در ماده ۱۵ برنامه هفتم توسعه دانشگاه‌ها برخلاف سایر دستگاه‌های اجرایی از ممنوعیت ایجاد درآمد اختصاصی مستثنی شدند و در ماده ۹۶ این برنامه نیز بودجه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته که اگر این بند در صحن مجلس شورای اسلامی رای بیاورد، بودجه سال آینده دانشگاه‌ها براساس این ماده مبنا قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا صابری در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با تاکید بر این‌که وزارت علوم جایگاه خوبی در زمینه ارتباط با مجلس شورای اسلامی دارد و رابطه این دو نهاد یک رابطه تعاملی است، گفت: با توجه به این‌که یکی از رکن‌های تعاملی وزارت علوم مجلس شورای اسلامی است و این مجلس نیز به عنوان مهم‌ترین نهاد مردم سالاری دینی مورد تاثیر رهبری قرار گرفته است وزارت علوم توانسته است براساس ارزیابی‌های صورت گرفته جایگاه خوبی را از نظر تعامل با مجلس به دست بیاورد به طوری که وزیر علوم تاکنون به ۱۶۸ سوال نماینده‌ها پاسخ داده است و لیست ۹۶ ملاقات با نماینده مجلس شورای اسلامی انجام داده است. ضمن این‌که در ۹ کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و رتبه سوم دستگاه دولتی از این نظر را کسب کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما وارد گام مهم برنامه هفتم توسعه کشور می‌شویم و بخش ارزیابی این برنامه تا اواخر هفته نظام پیشنهادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را دریافت می‌کند و احتمالا برنامه هفتم توسعه از هفته آینده وارد صحن مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

معاون حقوقی وزیر علوم خاطر نشان کرد: وزیر علوم و معاونین این وزارتخانه در تدوین لایحه دولت و همچنین حضور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی تلاش‌ها و اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و در برنامه هفتم توسعه و فصل هفتم آن به نظام ملی فناوری، پژوهشی و آموزش عالی کشور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در ماده ۶ برنامه هفتم توسعه نیز سیاست‌گذاری جدیدی در حوزه اعتبارات دانشگاه‌ها صورت گرفته و باید از بودجه عمومی و اعتبارات سالانه ۱۵ درصد از بخش دانشگاه‌ها و پژوهش اختصاص یابد همچنین در ماده ۱۷ قرار شد قراردادهای پژوهشی ارتباط با صنعت همچنین قراردادهای حق‌التدریس اساتید با نرخ ۵ درصد تعیین شود.

دکتر صابری در پایان از اصلاح شیوه توزیع غذای دانشجویان در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: درخواست من از اساتید، روسای دانشگاه‌ها و مسئولین دانشگاه‌ها و مسئولان آموزش عالی این است که رایزنی‌ها و تعامل خود را برای تصویب برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی به کار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha