• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402062616185
  • خبرنگار : 71468

وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ - عربستان

انوشیروانی: قول می‌دهم وزنه‌برداری تغییر کند/ ۳ مدال دیگر می‌توانستیم بگیریم

انوشیروانی: قول می‌دهم وزنه‌برداری تغییر کند/ ۳ مدال دیگر می‌توانستیم بگیریم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: داشته‌های ما در وزنه‌برداری همین نفرات هستند و من قول می‌دهم وزنه‌برداری تا ۲ سال آینده تغییر کند. 

به گزارش ایسنا، سجاد انوشیروانی پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان بیان کرد: اردوهای تیم ملی برای قهرمانی جهان به صورت فشرده برگزار شد و با توجه به آنچه در تمرینات و رکوردگیری ها دیده بودیم، وزنه‌برداران جهش خوبی داشتند اما برای ثبات آن زمان نیاز داریم. گام مهم ما المپیک پاریس است. قبول دارم برخی نفرات در قهرمانی جهان خوب کار نکردند و برخی آسیب دیدگی داشتند. 
او ادامه داد: امیرحقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم حتما باید مدال می‌گرفت و بهترین جدول  را داشت، خودش هم قبول دارد که باید مدال می‌گرفت. برای حسین سلطانی در پشت صحنه آسیب دیدگی از ناحیه زانو پیش آمد. باید مدال می‌گرفت و برای مدال گرفتن او هم برنامه داشتیم. دسته ۱۰۹ کیلوگرم مهدی کرمی هم باید مدال می‌گرفت اما مدال را از دست داد. من برای رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شانس طلا قائل بودم و اگر وزنه‌های تمرینی‌اش را تکرار می‌کرد، جزو سه نفر برتر مسابقات بود. 

او ادامه داد: در دسته فوق سنگین آیت شریفی با تمرکز کار نکرد و با توجه به تمریناتی که داشت، فکر می‌کردیم جزو نفرات برتر قرار گیرد.  شریفی پتانسیل خوبی دارد اما در مسابقات تمرکز کامل نداشت. علی داودی خوب ظاهر شد و در حرکت آخر اگر وزنه ۲۵۵ کیلوگرم را می‌زد می‌توانست رکورد مجموع خیلی خوبی ثبت کند و حتی در دو ضرب به طلا برسد. 
انوشیروانی با اشاره  به شرایط وزنه‌برداری گفت: داشته‌های وزنه‌برداری همین نفرات هستند. روند پیشرفتی وزنه‌برداران از قهرمانی آسیا تاکنون خوب بوده است و مصطفی جوادی در وزن المپیکی صاحب مدال طلا شد و شاید هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد که این اتفاق رخ دهد اما برنامه کادرفنی و خودش را خوب انجام داد. ما در دو وزن المپیکی (۸۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم) موفق به کسب مدال شدیم و به نظرم دستاورد بزرگی است. اگر بچه‌ها با تمرکز کار می‌کردند، تیم قهرمان جهان می‌شد و دو، سه مدال دیگر می گرفتیم. 

او در مورد برنامه تیم ملی نیز گفت: هر تصمیمی کادر فنی بگیرد ما حمایت می‌کنیم. تیم از عربستان راهی هانگژو می‌شود و  اردوی خوبی در هانگژو دارد. امیدوارم بتوانند در بازی‌های آسیایی بدرخشند و جایگاه خوبی کسب کنند. مسیر، مسیر خوبی است اما داشته‌های ما همین است و حتی در برخی وزن‌ها جایگزین هم نداریم و در حال ساختن پشتوانه هستیم. مردم یکی، دو سال برای وزنه‌برداری حوصله کنند، تغییر جدی خواهد کرد و من قول می‌دهم. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۱۲

اینکه وزنه بردار رکورد شخصی خودش را هم نمیتواند بزند و وزنه را میاندازد واقعا معضلی است برای وزنه برداری ایران!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۰۹:۳۳

چرا به دلیل ادعاهای پوچ یک وزنه بردار که میگوید " 220 کیلو " یکضرب میزنم گول میخورید و او را در تیم ملی میاورید او از بلند کردن وزنه معمولی هم عاجز است و اوت میشود!؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۵:۱۱

نوشیروانی را دو سال دیگه با نابودی وزنه برداری می بینم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۰۲:۳۸

برای حفظ سمت خودت داری اینو میگی اصلا هیچ بهانه ای قابل قبول نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۱۰:۵۹

لازم نیست قول بدی پهلوان وقتی همه چی دستت نیست عیار در عمله نه قول فقط یه وطن پرست میتونه تو همچین آزمونی سربلند بیرون بیاد دبیر گند زد به کشتی نذارین عاقبت وزنه برداری مثل کشتی شه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۱۵:۲۲

بابا خود زنی کردید کیانوش چرا حذف کردید ؟