• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402071006916
  • خبرنگار : 30057

تولید بزرگترین مشعل یک‌تکه جهان از سوی دانش‌بنیان‌ها

تولید بزرگترین مشعل یک‌تکه جهان از سوی دانش‌بنیان‌ها

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت بزرگترین مشعل‌های یک تکه دست یافتند.

به گزارش ایسنا، یکی از هلدینگ‌های دانش‌بنیان مستقر در اصفهان محصولات دانش‌بنیان پیشرفته‌ای را به بازار ارائه می‌کند که در حوزه تاسیسات و تجهیزات و خدمات مهندسی در زمینه‌های سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، احتراق و اشتعال، شیرین‌سازی و تصفیه آب و همچنین تاسیسات گلخانه‌ای صنعتی کاربرد دارد.

این شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۱۶۸ قلم محصول شامل بویلر، مشعل، چیلر و ... را منطبق با نیاز مشتریان و صنایع و فناوری‌های روز دنیا با کاربری‌های شهری، صنعتی، اداری و ...، تولید و بسیاری از نیازهای فناورانه و تحریمی را به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه کرده که بیش از ۸۰ درصد این تولیدات به بازارهای جهانی راه یافته‌اند و از این میان بیش از ۱۳۰ محصول صادر شده‌اند.

این تولیدات با محصولات برندهای صاحب نامی از کشورهای دارای سابقه چندین ساله در این حوزه از جمله آلمان رقابت می‌کند.

تولید هریک از مشعل‌های صنعتی با توجه به محدودیت‌های وارداتی و تحریمی دارای ارزآوری قابل توجهی بوده است که به طور میانگین از خروج حداقل چهار هزار یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند. نمونه‌های ساخت داخل با قیمتی یک‌پنجم نمونه‌های آلمانی و در عین کیفیت و کارایی هم‌پای نمونه‌های وارداتی، به بازار عرضه می‌شود و در حالی که قیمت تمام شده یک دستگاه آلمانی حداقل ۱۲ هزار یورو است، تولیدات این شرکت با قیمت میانگین ۳۵۰۰ یورو عرضه می‌شود.

یکی از منحصر به‌فردترین محصولات دانش‌بنیان این شرکت، بزرگترین مشعل یک تکه جهان است که به طور اختصاصی برای بازار کشور روسیه طراحی و به این کشور صادر می‌شود. تولیدات این شرکت در حوزه‌ مشعل‌های هوشمند کم آلاینده و با راندمان بالا مبتنی بر فناوری روز دنیا محدود نبوده و محصولاتی همچون بویلر چگالشی، مشعل‌های مادولار سوخت طبیعی، پکیج تزریق گاز دی اکسید کربن، مشعل مولتی فیلم با راندمان بالای ۹۷ درصد بدون آلایندگی از جمله دیگر تولیدات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌روند.

تولیدات مجموعه دانش‌بنیان در لبه فناوری جهانی است و توسط متخصصان و فناوران این شرکت دانش‌بنیان، با دانش فنی و نوآوری داخلی، طراحی و تولید شده و توسعه پیدا کرده‌اند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، با توجه به اینکه تجهیزات حرارتی از جمله محصول مشعل سهم ۴۰درصدی در آلایندگی جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، استفاده از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فناوری‌ها برای افزایش کارایی، دسترسی به حداکثر راندمان و پایین‌ترین میزان آلاینده‌های خروجی، از نکات حائز اهمیت در تولید این محصول به شمار می‌رود. این شرکت با هدف کاهش گازهای آلاینده و افزایش بازدهی محصولات با تولید محصولات فناورانه موفق شده است ضمن اخذ تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های بین‌المللی صادرات این محصولات به کشورهای حوزه CIS و کشورهای همسایه ایران را مبتنی بر جدیدترین استانداردهای تعریف شده در حوزه آلایندگی، استانداردهای ملی و بین‌المللی ۷۵۹۵ صورت بدهد.

با توجه به این که بخش عمده گرمایش جهانی ناشی از انتشار دی اکسید کربن توسط مشعل‌ها و بویلرها صورت می‌گیرد، کشورهای توسعه یافته عامل اصلی آن هستند و برای کاهش میزان آلایندگی و افزایش راندمان احتراق، از فناوری‌های روزآمد بهره می‌برند و درصدد ارتقای محصولات خود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha