• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402072920789
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با سازمان زمین‌شناسی گسترش می‌یابد

همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با سازمان زمین‌شناسی گسترش می‌یابد

در نشست تخصصی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، راه‌های همکاری در عرصه‌های گوناگون تخصصی حوزه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این نشست ضمن اشاره به سوابق و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه این سازمان در زمینه معدن و صنایع معدنی، گفت: پژوهشکده عناصر معدنی راهبردی در جهت توسعه، سازماندهی و اجرای تحقیقات مبتنی بر رفع مسائل و چالش‌های حوزه ذخایر و صنایع معدنی راه‌اندازی شده است. همچنین وجود پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی با سابقه فعالیت‌های ارزشمند در حوزه مواد معدنی از توانمندی‌های این سازمان در زمینه معدن و صنایع معدنی است.

وی با تاکید بر ایجاد همکاری بین دو سازمان در زمینه‌های تخصصی، خاطر نشان کرد: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور می‌توانند با استفاده از امکانات یکدیگر از جمله توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی، با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به وجود ۹ پژوهشکده تخصصی و همچنین پارک علم و فناوری بین‌المللی کشور در این سازمان، گفت: زمینه‌های همکاری این دو سازمان می‌تواند شامل شناسایی مسائل و چالش‌ها و ارائه راه حل‌های مناسب و عملیاتی در حوزه‌هایی مانند افزایش بهره‌وری، ارتقاء فناوری از مرحله اکتشاف تا فرآوری، ژئوفیزیک و ژئوشیمی، بررسی‌های زمین‌شناسی، طراحی استخراج، مطالعات فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، مطالعات فنی و اقتصادی باشد.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه و مدیریت مسائل زیست محیطی با جدیدترین روش‌های موجود در دنیا، بررسی نیاز به فناوری‌های نوین توسط محققان دو طرف و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار، حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی در مقاطع دکتری و پسا دکتری، ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی مورد نیاز به منظور دستیابی به دانش فنی و تدوین آن، از دیگر زمینه‌هایی است که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بر حسب نیاز از پتانسیل روابط بین‌المللی خود در راستای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های مشترک استفاده خواهد کرد.

علیرضا شهیدی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور که به همراه مدیران حوزه‌های مختلف این سازمان در این نشست حضور داشتند، با اشاره به توانمندی‌های هر دو سازمان، بر همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف تخصصی به منظور ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌ها تاکید کرد.

به نقل از وزارت علوم، بر این اساس مقرر شد ضمن تدوین تفاهم‌نامه همکاری، اقدامات عملیاتی جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha