• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402073021251
  • خبرنگار : 71460

AFC: ایران آماده قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست

AFC: ایران آماده قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ایران یکی از شانس‌های قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، جام ملت‌های آسیا کم‌تر از ۳ ماه دیگر در کشور قطر برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است بتواند بعد از سال‌ها بر بام قاره کهن قرار گیرد. ایران یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام ملت‌های آسیاست و خودش را برای حضور در گروه C جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند.

تنها تیمی که توانست ۳ بار پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، ایران بود که به این مهم دست یافت. ایران در سال ۱۹۶۸ در خانه قهرمان شد، چهار سال بعد در تایلند و در ادامه در سال ۱۹۷۶ در تهران قهرمانی جام ملت‌های آسیا به ایران رسید.

 تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی با ۱۴ حضور بیش‌ترین حضور و بازی را در این رقابت‌ها به نام خود ثبت کردند. در این میان بیش‌ترین برد و گل زده در بین تمامی کشورها به ایران تعلق دارد.

رکورد شگفت‌انگیز

ایران با ۶۸ بازی، یک بازی بیش‌تر از کره جنوبی، بیش‌ترین بازی را در تاریخ جام ملت‌های آسیا انجام داده است. ایران هم‌چنین با  ۴۱ برد، بالاتر از کره‌جنوبی، رکورد بیش‌ترین پیروزی در این مسابقات را نیز در اختیار دارد. 

گل‌های فراوان

ایران در صدر فهرست گل‌زن‌ترین تیم‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا با (۱۳۱ گل) قرار دارد و در واقع تنها دو تیم در تاریخ این مسابقات بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌اند (کره جنوبی با ۱۰۶ گل). ایران هم‌چنین رکورددار بیشترین کلین شیت در این رقابت‌ها با (۳۸ بازی) است. 

 ایران طولانی‌ترین حضور متوالی در جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پانزدهمین حضور ایران در این مسابقات است. ایران از زمانی که در سال ۱۹۶۸ در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد در تمام ادوار این رقابت‌ها بوده است.

رکورد شکست ناپذیری

ایران در ۲۰ بازی آخر مرحله گروهی خود در جام ملت‌های آسیا شکست نخورده است. (۱۵ برد ۵ تساوی). آخرین باخت ایران در مرحله گروهی شکست مقابل عراق در سال ۱۹۹۶ بوده است.

شکارچیان رکورد

ایران به دنبال کسب عنوان قهرمانی قطر در سال ۲۰۲۳ است تا با رکورد ژاپن در بیش‌ترین قهرمانی (۴) برابری کند. با این حال ایران از زمان کسب سومین عنوان متوالی در سال ۱۹۷۶، هنوز قهرمان نشده است.


بازی‌های گروه C ایران

برابر فلسطین (۱۴ ژانویه)
برابر هنگ کنگ (۱۹ ژانویه)
برابر امارات متحده عربی (۲۳ ژانویه)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۴:۰۸

همون مرحله یک هشتم حذف میشه و تیم ژاپن قهرمان میش

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۷:۳۵

نه،به نظرمن،ایران تا نیمه نهایی بالا می آید. اگردرجام ملتها،رده بندی هم داشته باشیم،ایران سوم خواهدشد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۲۲:۵۳

آنقدر شما ها حسود و انرژی بد میدید به تیم ملی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۴:۲۹

جدی؟بشنوباورنکن!متایج جلوی تیم های درجه۳ اسیا انهم تدارکاتی دچارتوهمتتان کرده!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۴:۴۸

زرشک!!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۳

خیلی خوش شانس هست قلعه نوعی که در گروه در پیتی افتاده ولی با این حال خیلی از خودتان متشکر نباشید به صخره خواهید خورد و تحقیر می شوید آقای ژنرال قندلی!

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۶:۰۵

خیلی توهم شما برداشته بازم دو برد الکی گرفتی می خواهی قهرمان بشی با این مربی و بازیکنان پیر و پاتال که بیست سال از همین بازیکنان استفاده می کنید پس کی جوان گرایی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۰۷:۵۱

با شایستگی در دور بعد حذف میشه ! بعد ژاپن.کره جنوبی.استرالیا.عربستان ما بهترین تیم آسیا هستیم تمام

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۱۳:۴۴

تیم ملی موفق می‌شود به امید خدا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۱ ۲۱:۳۵

ژاپن واقعا قدرتمنده بعد ژاپن ایرانه بعد ایران کره مابقی تیم ها اصلا درحد تیم ملی نیستند چه عربستان چه استرالیا درحال حاظر بسیار ضعیف هستند قهرمان بین ایران و ژاپن هست