• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402081611704
  • منبع : یادداشت

بله آقای فراموشکار! شما اضطراب نداشتید!

بله آقای فراموشکار! شما اضطراب نداشتید!

احتمالاً صحبت‌های اخیر ترامپ به گوشتان خورده باشد که گفته ایران قبل از حمله به عین الاسد به او درباره این حمله با جزئیات اطلاع داده و حتی با حالتی از روی عجز و التماس از او اجازه گرفته تا به صورتی نمادین و صرفاً برای حفظ وجهه و فرار از فشار افکار عمومی به صورت سمبلیک به پایگاه آمریکایی عین الاسد حمله کند.

به گزارش ایسنا، محسن فاطمی نژاد در یادداشتی نوشت:

نکته جالب این سخنرانی آن‌جایی است که دونالد ترامپ می‌گوید «حتما شما آن شب را به خاطر دارید. من آن شب تنها کسی بودم که نگران و مضطرب نبودم چرا که می دانستم چه اتفاقی خواهد افتاد». ترامپ در ادامه با اشاره به برخی از حاضرین در سخنرانی‌اش می گوید که آن ها مضطرب بوده اند ولی او همان شب تلاش کرده همه آن ها را آرام کند.

می شد تا حدودی با این صحبت‌ها و ادعای دونالد ترامپ همراه شد ولی مشکل زمانی اتفاق می افتد که او از عدم اضطراب و نگرانی‌اش در آن شب صحبت می کند. در واقع مشکل زمانی پیدا می شود که بحث ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن پیش کشیده می شود.

دیدیم که برخی از خبرگزاری‌ها بلافاصله بعد از انتشار این سخنان ترامپ، به نقل از منابع آگاه آن را تکذیب کردند. به نظرم واقعاً این کار نه لازم است و نه اثرگذار. کسی که بخواهد مدعای ترامپ را انکار کند، کسی بهتر از خودش نیست. به قول معروف «چشم ها دروغ نمی گویند». کافی است فقط با یک متخصص زبان‌شناسی یا تحلیل‌گر زبان بدن بنشینید و سخنرانی تقریباً چهار سال پیشش را تحلیل کنید. کدام سخنرانی؟ همان سخنرانی معروف که فردای حمله به عین الاسد انجام داد در حالی که یک جین ژنرال کهنه کار را پشت سرش قطار کرده بود.

رئیس جمهور بدون اضطرابِ آمریکا در آن لحظات که تازه چندین ساعت از حمله نیز می گذشت برای ۹دقیقه سخنرانی، نزدیک به ۶۰ بار  نفس گرفت تا بتواند جملاتش را کامل کند. ترامپ در حالی داشت از خودش به عنوان رئیس جمهور دارای قدرتمند ترین ارتش جهان صحبت می کرد که به کل یادش رفته بود، حائل کردن دست‌ها و تکیه دادنشان به میز به معنای نیاز او به یک تکیه گاه و نشانه‌ای از ظهور و بروز ترس است.

تازه این‌ها فارغ از سفسطه‌هایی است که در هر دو خطابه‌اش یکی در این روزها و دیگری در چهار سال قبل وجود دارد. همانقدر که اینجا این حرف‌ها را با مصرفی انتخاباتی و برای سرکوفت زدن به بایدن می گوید، ان موقع هم سخنرانی‌اش مصرف داخلی داشت.

به هر ترتیب، اگر شما فکر می کنید حرف های این روزهای ترامپ از آن شب حمله به عین الاسد درست است، یکبار دیگر سخنرانی‌اش را در هشتم ژانویه ۲۰۲۰ یعنی  درست یک روز بعد از حمله ببینید. زیاد وقت‌تان را نمی‌گیرد و فقط ۹ دقیقه است. البته مواظب باشید استرس و اضطراب سخنران به شما منتقل نشود. ضمناً شنیدنش مزایایی هم دارد؛ به خصوص اگر از دسته ای هستید که فکر می کند اعتماد به نفس کافی برای ایراد یک سخنرانی و انجام یک ارائه در جمع را ندارد. چرا؟ گفتم که کافی است سخنرانی چهار سال پیش ترامپ را با زبان اصلی ببینید!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha