• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402091308791
  • خبرنگار : 71567

ارائه ۱۷۰ مقاله علمی در اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی

ارائه ۱۷۰ مقاله علمی در اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی

دبیر سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی از دریافت ۱۷۰ مقاله علمی در این کنفرانس خبر داد و گفت: ۲۰ مقاله پذیرفته شده آن در سه پنل با عناوین حکمرانی عمومی و اقتصادی، حکمرانی فرهنگی و اجتماعی و در نهایت حکمرانی زیربنایی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید عباس احمدی در اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه تا کنون ۱۲ پیش نشست در موضوعات مختلف مرتبط با همایش برگزار شده است، گفت: در این پیش نشست ها حداقل ۱۰۰ نفر از اساتید و مدیران دانشگاه مشارکت داشتند و به طور کلی بیش از ۴۰۰ نفر در این همایش برنامه ریزی کردند.

وی در ادامه به اهمیت نام گذاری حکمرانی سرزمینی اشاره کرد و افزود: فرایند حکمرانی با درنظر گرفتن تمام ابعاد و ویژگی ها در خلاء اتفاق نمی افتد و بستر آن سرزمین است که ویژگی هایی خاصی دارد.

احمدی تاکید کرد: بر خلاف تصور عمومی در خصوص بی جان و بی تفاوت بودن سرزمین، باید گفت که سرزمین موجودی زنده، دارای احساس و ادراک است که در مقابل کنش های انسان واکنش نشان می دهد و اگر نگاه دانشگاهیان به سرزمین تغییر یابد، می توانیم در تعامل خود با سرزمین تغییر بدهیم.

دبیر سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی با بیان اینکه واکنش ها و رفتارها به طبیعت هوشمندانه است، یادآور شد: طبیعت و سرزمین صبور، شکیبا و فریبنده است. وقتی انسان به حریم طبیعت تجاوز می کند، طبیعت در وقت خود واکنش خود را نشان می دهد.

وی به ویژگی های حکمرانی محلی اشاره کرد و ادامه داد: این حکمرانی در مقیاس های مختلف محلی، ملی و فراملی تحقق پیدا می کند؛ اما اصالت با مقیاس ملی است. آمایش سرزمین ضرورت اساسی برای این حکمرانی به شمار می رود.

احمدی تاکید کرد: در حکمرانی سرزمینی علوم تولید شده در غرب را باید با ملاحظات اجتماعی و فرهنگی خود تطبیق دهیم و بعد به مرحله اجرا برسانیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: هدف دیگر حکمرانی سرزمینی اعمال حکمرانی سرزمینی، تحقق و برقراری عدالت جغرافیایی است، در راستای افزایش رفاه، معیشت و سطح رضایت عمومی شهروندان در همه استان ها، شهرستان ها و روستاها از امکانات برخوردار شوند.

وی همچنین از دریافت ۱۷۰ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۰ مقاله پذیرفته شد که ۲۰ مقاله آن به صورت شفاهی در سه پنل حکمرانی عمومی و اقتصادی، حکمرانی زیربنایی و حکمرانی فرهنگی و اجتماعی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha