• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402091511011
  • خبرنگار : 71567

غریب‌آبادی در دانشگاه تهران:

کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضعیف عمل کردند

کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضعیف عمل کردند

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند پیشنهادات برای حمایت کشورمان از فلسطین در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: اگرچه کشورهای اسلامی در این حوزه مواضع خوبی بیان کردند؛ اما از نظر عمل اقدامشان ضعیف بود.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی در مراسم روز دانشجو که امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: اگر چه کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل مواضع خوبی را بیان کردند؛ اما از نظر اقدام عملی ضعیف عمل کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی جنایات اسرائیل در غزه را در جامعه حقوقی بین المللی پیگیری خواهد کرد، گفت: از هر نوع پیشنهادات برای نحوه پیگیری این جنایات استقبال خواهیم کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر از زنان و کودکان غزه توسط رژیم جنایتکار اسرائیل به شهادت رسیدند، تاکید کرد: این رژیم قاتل از ابتدای برخورد خود در غزه چهار راهبرد اصلی اعم از بازدارندگی، هشدار یا اشراف اطلاعاتی، انتقال نبرد به قلمرو کشورها و در نهایت دفاع از شهروندان خود در برابر هر حمله به ویژه حملات هوایی و موشکی را مبنای عمل خود قرار داده بود اما بیش از دو ماه است که نتوانسته اصول دکترین نظامی خود دست یابد.

غریب آبادی به مهمترین پیامدهای داخلی و خارجی طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ناامن در داخل سرزمین‌های اشغالی، شکل گیری مهاجرت معکوس در قلمرو سرزمین‌های اشغالی، وارد کردن لطمه به وجهه اسرائیل در داخل و خارج و ایجاد وقفه در روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی از جمله این پیامدهاست.

وی تاکید کرد: اقدام ۷ اکتبر مقاومت علیه اسرائیل که کاملا اقدامی فلسطینی و نتیجه برآورد آنها از شرایط بود، بر اساس فرمایشات رهبری یک شکست غیر قابل ترمیم برای اسرائیل محسوب می‌شود. چرا که تمامی تصورات و القائاتی را که از شکست ناپذیری خود شکل داده بودند نابود شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از وضعیت‌های خود در جمهوری اسلامی برای محکوم کردن جنایات اسرائیل در جامعه جهانی استفاده خواهیم کرد. اگرچه متاسفانه حقوق بشر امروزه به ابزار سیاسی علیه کشورها تبدیل شده است و اگر اتفاق کوچکی در داخل ایران رخ می‌دهد قطعنامه صادر می‌کنند کمیته‌های حقیقت یاب تشکیل می‌دهند؛ اما درباره مسئله فلسطین باوجود گذشت بیش از دو ماه از جنایت این واکنش‌ها از جانب مدعیان حقوق بشر شکل نگرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha