• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402091913168
  • خبرنگار : 71674

در سلسله کرسی‌های نظریه‌پردازی بررسی می‌شود:

همه چیز درباره سلامت محصولات تـراریـخـتـه

همه چیز درباره سلامت محصولات تـراریـخـتـه

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با همکاری انجمن علمی دانشجویی زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه تهران، نشست تخصصی با محوریت «محصولات تراریخته» را در قالب کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، نشست دوم کرسی‌های نظریه‌پردازی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با موضوع «گیاهان تراریخت: بررسی احتمال فرار ژنی» سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ساعت ۹ الی ۱۱، در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

مصطفی برغمدی ـ مدرس کشت بافت گیاهی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و مسئول برگزاری این نشست در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امنیت غذایی پایدار نیاز محوری در حکمرانی و حفظ استقلال کشور است و امید می‌رود این نشست‌ها بتواند در جهت افزایش آگاهی عمومی به شبهات ایراد شده در مورد سلامت محصولات تراریخته بپردازد و همسو با منویات موکد مقام معظم رهبری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانش بنیان در تامین مولفه‌های غذایی باشد.

وی افزود: از این رو یازده نشست تخصصی پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون در نشست دوم احتمال فرار ژنی از محصولات تراریخته به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد. در این نشست‌های تخصصی موافقان و مخالفان می‌توانند به‌صورت مجزا یا در قالب پنل به ایراد سخنرانی بپردازند و هر یک از حضار در بازه زمانی مشخص می‌توانند نقد و نظر خود را مطرح کنند.

برغمدی تشریح کرد: در حضور متخصصان این حوزه و مسئولان امر به نقد و بررسی موضوعاتی از قبیل «بحث و تبادل‌نظر از دیدگاه‌های مختلف»، «احتمال فرار ژن از محصولات تراریخته»، «تاثیر کاشت محصولات تراریخته بر روی تنوع زیستی»، «مصرف محصولات تراریخته و تاثیر بر سلامت انسان»، «بررسی فرآورده‌های مشتق از گیاهان تراریخت»، «بررسی و اصلاح قانون ایمنی زیستی کشور»، «بررسی پیوستن به معاهده ناگویا ـ کوالالامپور»، «بررسی جوانب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گیاهان تراریخت»، «بررسی شبهات مطروحه و پاسخ جامع علمی»، «ارزیابی مخاطرات محصولات تراریخت و مدیریت آن‌ها» و «تنظیم سند سلامت محصولات تراریخت» پرداخته خواهد شد.

این مدرس کشت بافت گیاهی اعلام کرد: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک با فراهم آوردن فضایی آرام و علمی و به دور از هیاهوهای سیاسی و با دعوت از مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه همانند وزارت جهاد کشاورزی، شورای ایمنی زیستی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا ودارو، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان پدافند غیرعامل، انجمن‌های ایمنی زیستی، بیوتکنولوژی و ژنتیک، دفتر مقام معظم رهبری، ستاد توسعه زیست فناوری، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بسیج دانشجویی کشور و برخی دیگر از مسوولان مرتبط درصدد حل چالش‌های مطرح شده است.

همه چیز درباره سلامت محصولات تـراریـخـتـه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha