• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402092115627
  • خبرنگار : 71567

رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان خبر داد

ارسال ۳۳۵ ایده به هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

ارسال ۳۳۵ ایده به هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از ارسال ۳۳۵ ایده به این جشنواره خبر داد و گفت: به ۱۲ ایده جوایز نقدی و به هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود که ۱۰ درصد به شکل نقد و ۹۰ درصد در قالب حمایت است.

به گزارش ایسنا، محمود کمره ای در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه ایجاد امید در جوانان، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر فناورانه مساله روز است، تاکید کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف حمایت از ایده های جوانان و کسب و کارهای نوپا و ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح فناوری برگزار می شود.

رییس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تاکید بر اینکه در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ۳۳۵ ایده دریافت کردیم، افزود: تعداد ۲۸۴ ایده از جوانان و تیم های ایده پرداز است، ۳۳ نفر از آنها با داوری های سخت و سنگین به مرحله بعدی راه پیدا کردند. همچنین در قسمت کسب و کار هم ۵۱ اثر دریافت شد که ۱۰ کسب و کار به مرحله دوم راه یافتن و ۱۰ عنوان به مرحله بعد راه یافت. در قسمت استادان جوانان علمی ۵۲ نفر اعلام آمادگی برای ارزیابی وضعیت خود کردند که ۲۲ نفر به مرحله بعدی رسیدند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص جوایز این دانشگاه به ایده های برتر نیز خاطرنشان کرد: به ۱۲ ایده جوایز نقدی و به هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می شود که ۱۰ درصد به شکل نقد و ۹۰ درصد در قالب حمایت است.

به گفته وی، امسال یک استاد جوان نمونه با نام حامد دائمی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان تجلیل انتخاب شد و ۲۰۰ میلیون تومان هدیه دریافت خواهد کرد؛ جمع جوایز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که توسط بنیاد علم و فناوری جمیلی حمایت می شوند.

به گزارش ایسنا، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، به صورت سالانه با حمایت بنیاد علم و فناوری جمیلی و با همکاری دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در راستای حمایت از ایده‌پردازان جوان، ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی با هدف تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، به‌عنوان یک رویداد علمی در سطح ملی برگزار می شود.

محورهای جشنواره در حوزه علوم‌پایه شامل «شیمی»، «فیزیک»، «علوم‌زیستی»، «زمین‌شناسی»، «ریاضی و علوم کامپیوتر» و «هوش مصنوعی» است و کلیه شرکت‌کنندگان باید دارای حداقل ۱۸ سال و ایده‌پرداز اصلی که مسئولیت تیم را بر عهده دارد، کمتر از ۴۴ سال سن داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha