• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402092216128
  • خبرنگار : 71972

در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح شد

مسئولان موضوع انتخابات را جدی‌تر بگیرند

مسئولان موضوع انتخابات را جدی‌تر بگیرند

رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو تأکید کرد: مسئولان موضوع انتخابات را جدی‌تر بگیرند تا با همکاری همه بخش‌ها مشارکت مردم برای شرکت در انتخابات آتی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه ۲۲ آذرماه حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی و تعدادی از معاونین و مدیران ارشد این نهاد در سفر به استان قم، با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر غده سرطانی رژیم صهیونیستی در غزه ریشه‌کن شود و ان‌شاءالله به‌زودی در قدس نماز را به امامت رهبر انقلاب بخوانیم.

وی در ادامه باتوجه‌به در پیش بودن انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی توسط مرکز افکارسنجی ایسپا و خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا این نهاد اشاره کرد و گفت: مسئولان موضوع انتخابات را جدی‌تر بگیرند تا با همکاری همه بخش‌ها مشارکت مردم برای شرکت در انتخابات آتی افزایش یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی از علما، مسئولان و نخبگان خواست تا اهمیت انتخابات را برای مردم تبیین کنند و گفت: همچنین رسانه‌ها نیز نقش ویژه‌ای در این فضاسازی دارند که رسانه‌های ایسنا و ایکنا جهاد دانشگاهی به صور ویژه به آن می‌پردازند.

مسلمی نائینی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از اقدامات جهاد دانشگاهی طی سالیان بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی بر اساس اعتقادات دینی و اعتقاد بر خودکفایی کشور شکل‌گرفته و با تأکید بر شعار ما می‌توانیم در چهار دهه گذشته خدمات چشمگیری انجام داده است.

وی به اقدامات چشمگیر این نهاد در حوزه‌های آموزشی، فنی و مهندسی، سلول‌های بنیادی، فرهنگی، پژوهشی، علوم‌انسانی و... اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در این حوزه‌ها کارهای بزرگی انجام داده است. همچنین این نهاد در دوران دفاع مقدس خدمات بسیاری در حوزه‌های فنی و مهندسی و صنایع نظامی و پشتیبانی از جبهه‌ها داشت که ثمره آن تقدیم بیش از ۱۰۰ شهید به‌نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی یکی از چالش‌های پیشروی کشور را این دانست که جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود و با مسائل مبتلا به آن در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که جهاد دانشگاهی دررابطه‌با این حوزه انجام داده بحث درمان ناباروری است که در این راستا ۱۰ درصد از مراکز درمان کشور دراین‌رابطه متعلق به این نهاد است و حدود ۵۰ درصد از مردم کشور برای حل این مشکل خود به مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: در حوزه اقدامات فرهنگی، میز مطالعه آمریکاشناسی و نظام سلطه در جهاد دانشگاهی برگزار شده است و در آینده نیز مرکز ملی تحقیقات مغز را راه‌اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha