• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402092820245
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز ورزشی/

وداع تلخ ملی‌پوشان با خودروهای سوپرلوکس، پرسپولیس باز هم امتیاز داد

وداع تلخ ملی‌پوشان با خودروهای سوپرلوکس، پرسپولیس باز هم امتیاز داد

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادها و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان متوقف شد. استقلال خوزستان و پرسپولیس امروز (سه‌شنبه) در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت برنده‌ای نداشت و با تساوی دو بر دو به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس ۲۲ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. استقلال خوزستان هم با پنج امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

کارشناسی داوری دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس

حیدر سلیمانی گفت: تصاویر تلویزیونی برای تشخیص پنالتی پرسپولیس واضح نیست.

کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس که با تساوی دو بر دو پایان یافت و حواشی زیادی هم داشت، عنوان کرد: داور کار سختی را در این دیدار داشت و یک اشتباه هم انجام داد. متاسفانه تصاویر تلویزیونی طوری بود که نمی‌توان نظر قطعی در خصوص این صحنه‌ها داد.

دیوان عدالت اداری مصوبه واردات خودروی فوتبالیست‌ها را ابطال کرد

دیوان عدالت اداری رای به ابطال مصوبه واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها داد.

به گزارش ایسنا، هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصویب نامه‌های هیات وزیران در مورد واردات خودروهای خارجی توسط فوتبالیست‌ها را ابطال کرد. دلیل ابطال این تصویب نامه از سوی دیوان عدالت اداری، "ایجاد تبعیض ناروا بین ورزشکاران" اعلام شده است. 

سازمان لیگ در انتظار ۲ انتخاب حساس تاج

مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال در نخستین گام از اقداماتش باید هیات رئیسه جدید این سازمان را مشخص کند و در ادامه به اصلاح اساسنامه قدیمی سازمان لیگ بپردازد.

به گزارش ایسنا، بیش از یک سال است که دوره اعضای مجمع و هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال به پایان رسیده بود اما در نهایت با تصمیم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و مجمع سازمان لیگ، فرآیند انتخاب اعضای جدید مجمع ۱۵ نفره این سازمان کلید خورد. حالا با مشخص شدن اعضای مجمع سازمان لیگ، اقدامات مهمی پیش‌روی اعضای آن است تا از نخستین جلسه مجمع عمومی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

سورپرایز AFC پیش از قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی غیر منتظره قصد دارد که برای مشخص‌کردن چهار تیم نخست مرحله حذفی دست به قرعه‌کشی بزند.

به گزارش ایسنا و به نقل از الشرق‌الاوسط، تکلیف هشت تیم راه‌یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص شده است. الهلال، الاتحاد، النصر، العین و نسف قارشی به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شدند. این در حالی است که تیم‌های سپاهان، الفیحاء عربستان و نوبهار ازبکستان هم به عنوان تیم‌های دوم دور گروهی جواز صعود به دور بعد را به دست آوردند.

ابلاغیه کمیته انضباطی برای سرخابی‌ها

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابلاغیه‌ای را برای دو تیم استقلال و پرسپولیس صادر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و استقلال تهران (هفته پنجم لیگ برتر - معوقه) برگزار شد. باتوجه به تخلفات صورت‌گرفته از سوی تماشاگران تیم پرسپولیس تهران مبنی بر پرتاب اشیا و فحاشی به مقامات رسمی، غیر رسمی، تیم حریف و مربی تیم مقابل و همچنین تخلف یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، مبنی بر نشر اکاذیب و افترا نسبت به ارکان فدراسیون، باشگاه و سرمربی تیم پرسپولیس ظرف حداکثر دو روز مهلت دارند تا دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند.

ویدیو/ تمام ابهامات درباره عملکرد VAR در داربی

اولین تجربه استفاده از VAR در فوتبال ایران در داربی ۱۰۲ رقم خورد که ابهامات زیادی درباره آن به همراه داشت. 

نتایج هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال با شش دیدار برگزار شد.

در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز (سه شنبه) شش دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین دیدارها سپاهان و پرسپولیس مهمان هوادار و استقلال خوزستان و استقلال در تهران میزبان نساجی بودند.

تاسیس دادگاه حکمیت ورزش برای روسای فدراسیون‌ها

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: دادگاه حکمیت ورزش قرار نیست در مسائل فدراسیون ها ورود کند و شکایت از روسای فدراسیون‌ها را دنبال می‌کند. 

در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تصویب اساسنامه دادگاه حکمیت ورزش در دستور کار بود که مورد اعتراض روسای فدراسیون‌ها قرار گرفت و معتقد بودند مسائل داخلی فدراسیون ها باید در کمیته انضباطی خودشان بررسی  شود. حتی اعضای هیات اجرایی اعلام کردند از وجود چنین اساسنامه ای اطلاع نداشته اند. اکنون تصویب اساسنامه و راه اندازی دادگاه حکمیت ورزش در داخل، یکی از دستور جلسات هیات اجرایی بود. 

ویدیو/ گل‌های دیدار دوستانه فوتسال ایران و روسیه

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار دوستانه خود برابر روسیه با نتیجه پر گل شش بر دو شکست خورد.

لغزش بدهنگام مردان یحیی

پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان متوقف شد.

استقلال خوزستان و پرسپولیس امروز (سه‌شنبه) در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت برنده‌ای نداشت و با تساوی دو بر دو به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس ۲۲ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. استقلال خوزستان هم با پنج امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

گل‌محمدی: اتفاقات عجیب و غریب در میانه بازی رخ داد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اتفافات عجیب و غریبی در میانه بازی افتاد و خوب نیست استقلال با این بازیکنان و نوع بازی‌اش، دست به این کارها بزند. یحیی گل محمدی در نشست خبری پایان بازی گفت: «شرایط بازی مهیا نبود. زمین خوب نبود و اتفاقاتی که رخ داد که طبیعی نبودند.»

او ادامه داد: دو بار عقب افتادیم و شرایط طوری بود که باید جبران می‌کردیم. جبران‌کردن در این جو و زمین سخت است و بازیکنانم خیلی تلاش کردند. اتفافات عجیب و غریبی در میانه بازی افتاد و خوب نیست استقلال با این بازیکنان و نوع بازی‌اش، دست به این کارها بزند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha