• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402101309427
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه شاهد:

مکتب حاج قاسم در واحدهای دفاع مقدس تشریح شود/ ضرورت گسترش اردوهای راهیان نور

مکتب حاج قاسم در واحدهای دفاع مقدس تشریح شود/ ضرورت گسترش اردوهای راهیان نور

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه می توان در واحدهای دفاع مقدس دانشگاه‌ها مکتب حاح قاسم را تشریح کنیم، گفت: باید برنامه‌هایی تدوین شود تا بر اساس آن اکثریت دانشجویان بتوانند به اردوهای راهیان نور بروند و راویان متخصص در این برنامه‌ها نیز مکتب شهید سلیمانی را به دانشجویان ترسیم کنند.

احمد چلداوی در گفت و گو با ایسنا، با مخلص بودن را یکی از مهم ترین ویژگی های حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار کرد: ایشان در همه فعالیت های خود به دلیل ویژگی خالص بودن فقط دنبال این بود که رضای خدا را کسب کند و در موارد متعدد و مصداق ها نیز هر چیزی که رضای خداوند حکم می کرد به آن عمل می کرد. ما نیز باید این اخلاص حاج قاسم را در بین دانشجویان و دانشگاهیان نهادینه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان جامعه ما کسانی هستند که با فرهنگ ایرانی بزرگ شده اند، اظهار کرد: این فرهنگ که یک فرهنگ مذهبی است در برخی خانواده ها بیشتر و در برخی نیز کمتر نمود دارد؛ اما به طور کلی فرهنگ ایرانی در اغلب جوانان مشاهده می شود؛ یعنی یک استعداد به پاکی و گرایش به فطرت در اغلب آنها دیده می شود. من به عنوان فردی که سال ها در دانشگاه حضور داریم می بینم که اکثر دانشجویان ما فطرت گرا هستند. 

رییس دانشگاه شاهد تاکید کرد: ما باید امکانات رشد را برای دانشجویان خود فراهم کنیم آنها خودشان راه خود را پیدا می کنند. یعنی دانشجویان ما ابتدا طراحی می کنند بعد به مسیر می افتد و در نهایت به مقصد می رسند؛ البته برخی تصور می کنند باید به دانشجویان برخی مسائل را القا کنیم؛ در صورتی که آنها خودشان قابل هدایت هستند و ما فقط باید مسیر و امکانات رسیدن به مقصد را فراهم کنیم. همان اتفاقی که در دوران دفاع مقدس افتاد این بود یعنی یک عرصه ایجاد شد که این عرصه فطرت این جوانان را به منصه ظهور رساند.

چلداوی خاطرنشان کرد: اگر ما عرصه های رسیدن به کمال و حق را برای جوانان فراهم کنیم آنها نیز با الهام از فطرت خود می توانند با برنامه ریزی خودشان را به مقصد برسانند.

وی به نقش اساتید در حوزه نهادینه سازی مکتب شهید سلیمانی در بین دانشجویان نیز اشاره کرد و افزودَ: به نظر می رسد اساتید جوان با همراهی و همدلی با دانشجویان مسیری که در این مکتب برای ما ترسیم شده است را به آنها بشناسانند. در عین حال اساتید مسن نیز با ارشاد و تقویت روحیه به عبارتی امر به معروف و نهی از منکر چراغی که حاج قاسم روشن کرده است را ادامه دهند.

رییس دانشگاه شاهد تاکید کرد: در حال حاضر واحد درسی با عنوان دفاع مقدس در دانشگاه ها ارائه می شود؛ اما به نظر این دو واحد کافی نیست اگر بشود مکتب شهید سلیمانی را روی کاغذ بیاوریم و در رشته های مربوطه نظیر دروس ایثار و شهادت در رشته های نظامی می توان مکتب ایشان را به خوبی شناساند و تعداد واحدهای دروس را نیز افزایش داد.

وی در پایان برنامه راهیان نور دانشگاه ها را برنامه بسیار موثر و مفید توصیف کرد و گفت: برگزاری این اردوها موجب شد دانشجویان واحد دفاع مقدسی که آموزش دیده اند را به طور عملی در برنامه راهیان نور مشاهده کنند.بنابراین ضروری است برنامه ریزی های لازم برای اینکه  اکثریت دانشجویان ما به این اردوها بروند صورت بگیرد  و راویان متخصص در این برنامه ها نیز مکتب شهید سلیمانی را به دانشجویان ترسیم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha