• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402101712235
  • خبرنگار : 71967

برنامه‌ریزی دانشگاه کالیفرنیا برای اعتصاب گسترده

برنامه‌ریزی دانشگاه کالیفرنیا برای اعتصاب گسترده

انجمن دانشکده کالیفرنیا که نماینده ۲۹ هزار استاد، مدرس، کتابدار، مشاور و مربی در سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است، در ۲۰ دسامبر اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی یک اعتصاب سراسری در فاصله روزهای ۲۲ تا ۲۶ ژانویه در تمام ۲۳ دانشکده این ایالت است.

به گزارش ایسنا، در روزهای ابتدایی ماه دسامبر این انجمن یک سری اعتصاب در چهار مکان مختلف برگزار کرد؛ اما هیچ کدام از آنها نتیجه‌ای در بر نداشت؛ زیرا هیچ یک از خواسته‌های اعتصاب کنندگان برآورده نشد و هیچ توافق جدیدی هم با مقامات دانشگاه صورت نگرفت. قرار است طی روزهای آتی اعضای انجمن با مدیران دانشگاه چند جلسه مذاکره برگزار کنند و در صورتی که این بار هم به نتیجه‌ای نرسند، اعتصاب کامل پنج روزه خود را آغاز خواهند کرد. در همان روزهای اعتصاب این انجمن ، بیش از هزار کارگر شاغل در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نیز قرار است اعتصاب کنند.

این ۲۹ هزار استاد و مربی مسئولیت آموزش حدود ۴۹ هزار دانشجو در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا را بر عهده دارند. هدف این اعتصاب مبارزه با وضعیت مالی غیرممکنی است که اساتید این دانشگاه با آن رو به رو هستند زیرا آنها در مناطقی زندگی می‌کنند که بالاترین هزینه‌های زندگی در کشور را دارد. آنها عقیده دارند که طبق قرارداد کنونی، میزان فعالیت آنها بیش از اندازه معمول است و در مقابل دستمزد کمی دریافت می‌کنند. یکی از خواسته‌های مطرح شده از سوی اعضای انجمن، افزایش حقوق عمومی ۱۲ درصدی برای همه اعضای هیات علمی، مربیان و مشاوران است؛ این در حالی است که حتی بسیاری از معلمان و اساتید می‌گویند این میزان افزایش نمی‌تواند جوابگوی تورم و تامین نیازهای اولیه باشد. در همین حال اساتید این دانشگاه اخیرا در مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های خبری خواهان افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزدها شدند.

*شرایط سخت

با افزایش تعداد اساتید کمکی که با وجود نداشتن امنیت شغلی، دستمزدهای بسیار کمتری دریافت می‌کنند، یک سیستم رتبه‌بندی نابرابر برقرار شده است. این در حالی است که فرصت‌های شغلی در حال از دست رفتن است و در مقابل وظایف شغلی اساتید در حال افزایش است. از آنها انتظار می رود که در رشته تحصیلی خود پژوهشگرانی فعال و سازنده باشند، از طریق کمیته‌های نظارت و استخدام در اداره دانشکده شرکت کنند، تحقیقات همکاران خود را ارزیابی کنند، سیاست‌های جدیدی را برای دانشگاه ایجاد کرده و پروژه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را مشاوره دهند. از طرف دیگر، با وجود این حجم بالای کار، دستیاران آموزشی در اختیار این اساتید قرار نمی‌گیرد.

یکی دیگر از مسائل مهم برای اساتید، مرخصی ناکافی والدینی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. دانشگاه کالیفرنیا در حال حاضر به والدین جدید تنها ۳۰ روز مرخصی می‌دهد و این در حالی است که مرخصی استاندارد در سیستم رسمی این دانشگاه، یک ترم کامل است. از طرف دیگر، مرخصی ۳۰ روزه به والدین، کلاس‌ها را در اواسط ترم مختل می‌کند و همچنین اساتید را مجبور به مرخصی بدون حقوق می‌کند.

*بی اعتنایی دولت

شرایطی که دانشگاه دولتی کالیفرنیا با آن مواجه است، در واقع بازتابی از یک جنگ گسترده‌تر علیه آموزش عالی در ایالات متحده است. حزب دموکرات که در حال حاضر دولت را در اختیار دارد، چندین دهه است که  با جمهوری خواهان در مورد کاهش بودجه و نادیده گرفتن آموزش عمومی به توافق کامل رسیده‌اند. با وجود اختصاص مبالغ نامحدود برای جنگ و خشونت نظامی، از جمله نسل کشی اسرائیل علیه غزه و مردم فلسطین ، اعضای دولت حاکم همیشه اصرار دارند که پول کافی برای آموزش، زیرساخت‌ها یا برنامه های اجتماعی برای از بین بردن فقر وجود ندارد. در این میان نیز این انتقاد نسبت به انجمن دانشکده کالیفرنیا وجود دارد که از اساتید دانشگاه در برابر توبیخ شدن به دلیل سخن گفتن علیه نسل کشی مردم فلسطین توسط ایالات متحده و اسرائیل، محافظت نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha