• جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402102215593
  • خبرنگار : 71974

در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تشریح شد

استانداردها و اصول علمی تولید محتوای آموزشی و چندرسانه‌ای

استانداردها و اصول علمی تولید محتوای آموزشی و چندرسانه‌ای

دومین کارگاه آموزشی مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی با موضوع آشنایی مراکز آموزشی و مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی با استانداردها و اصول علمی تولید محتوای آموزشی و چندرسانه‌ای به‌صورت برخط برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه  لک، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اهمیت تولید محتوای الکترونیکی کمک آموزشی تاکید کرد.

وی با تشریح قوانین وزارت علوم و سیاست‌های کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در این خصوص به مستندسازی و تولید محتوا برای بسط عدالت آموزشی و بهره‌­برداری همه دانشجویان از آموزش مطلوب، برجسته شدن وجهه علمی مهارتی مدرسان دانشگاه در سراسر کشور، تبلیغ مثمر ثمر برای امکانات مهارتی آموزشی در اختیار مراکز آموزشی دانشگاه برای دانشجویان، مدرسان سایر دانشگاه­‌ها و در نهایت برجسته‌­سازی تصویر دانشگاه در کشور اشاره کرد.

همچنین میرجمالی، رئیس مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی در این کارگاه به تشریح فرآیند تولید محتوای آموزشی در دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: محتوای آموزشی مکمل باید برپایه سرفصل مصوب درسی دانشگاه و مطابق با نیاز روز بازار کار و همچنین مباحث پیشرفته دروس در راستای تحقق عدالت آموزشی تهیه و تولید شود، به گونه‌ای که ضمن کاهش شکاف بین آموزش دانشگاه و بازار کار، دانشجو و مخاطب آزاد هم از آن بهره‌­مند شوند.

وی بیان کرد: محتوایی باید تولید شود که با نام و برند دانشگاه، در مواجهه با محتوای موجود در بازار مزیت رقابتی داشته باشد.

رئیس مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی در ادامه به مزیت‌­های بهره‌­مندی از محتوای آموزشی مکمل از جمله بسط عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور با بهره­‌مندی از مدرسان توانمند دارای فن بیان مؤثر برای همه دانشجویان و مخاطبان، در دسترس بودن محتوا، کاهش هزینه‌­های زمانی و مکانی دریافت محتوای آموزشی و مواردی از این دست اشاره کرد.

در ادامه نیز نعمتی، دبیر کمیته اعتبارسنجی مرکز تولید محتوا به تبیین و توضیح اصول، رویکردها، سبک­‌های مختلف تولید محتوای آموزشی اثربخش و شاخص‌­های تولید و ارزیابی محتواهای تولیدی پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به هدف عمومیت یافتن بهره­‌برداری از محتوای تولید شده در سراسر کشور باید اصولی را مانند اصل انسجام، تقسیم‌­بندی، شخصی­سازی و علامت‌­دهی رعایت کرد تا محتوای تولید شده مورد پسند مخاطب بوده و اطلاعات لازم در قالب ویدئوهای آموزشی در اختیار افراد قرار گیرد.

به نقل از دانشگاه جامع علمی و کاربردی، در پایان این جلسه نیز میرجمالی و نعمتی به سؤالات افراد شرکت کننده پاسخ دادند و مقرر شد مرکز تولید محتوا و یادگیری الکترونیکی همراه با واحدهای استانی و مراکز آموزشی نقش مؤثر و مطلوب خود را برای تحقق اهداف دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایفا کنند.

در این کارگاه آموزشی، رؤسای واحدهای استانی، دبیران کمیته راهبری استان­‌ها، رؤسای مراکز آموزشی و مدرسان منتخب برای تولید محتوای آموزشی مکمل حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha