• جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1402102215827
  • منبع : فضای مجازی

داروغهٔ اشغالگر و اختلاس‌های استعماری آن 

ملت ایران، حتما یادتان نرفته که با افشای پرونده‌های اختلاس در ایران از سوی خود نظام و به جان خریدن طعنه‌ها در ضمن هزینه مبارزه با فساد، چگونه غائله با جنگ روانی تبدیل به کاسبی فرصت‌طلبان علیه ریشه‌ها و آرمان‌ها می‌شود!

به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی فوروارد نوشت، همان کسانی که همواره در انتظار تقدیم شتر و بارش به قوای اجنبی هستند چه طعنه‌ها و زخم زبان‌ها که نمی‌زنند... و چه جوک‌ها که نمی‌سازند... اگر فساد چای دبش از زمان کوروش شروع شده بود می‌توانستید روزی فلان مقدار خرج کنید. اگر از ۱۴۰۰ سال پیش شروع شده بود، آن مقدار دیگر. 

اما ابَراختلاس‌گری در تاریخ ملت‌های غرب آسیا خیلی شیک، بدون این هیاهو مشغول لفت و لیس بوده و هست که روی همهٔ اختلاسهای داخلی را همیشه سفید کرده است و جوک‌سازها و تبلیغات‌چی‌ها، هرگز دم بر نمی‌آورند که «نرمال سازی رفتار ایران» که دلالی‌اش و خودشیرینی‌اش را برای اشغالگر آمریکائی می‌کنند چه معنائی دارد.

حداقل پنج میلیارد دلار هزینه حضور فیزیکی و مستشاری ارتش اشغالگر آمریکا در عراق است که دولت عراق باید بپردازد. چرا قربانی باید بپردازد؟ جالب است بدانید دولت عراق زیر چکمه اشغالگران عملا حق ندارد پولهای حاصل از فروش نفت خود را در جائی غیر از بانک‌های آمریکایی ذخیره کند و خروج پول از این بانک‌ها هم که تحت مجوز آمریکاست! 

دولت اشغالگر به دست‌نشانده‌های خود یک توافقنامه تحمیل می‌کند که در این تئاتر تو از من خواهش کردی اینجا باشم و از کشورت در برابر تهدیدها دفاع کنم و نیروهایت را آموزش دهم! منت گذاشتیم آمدیم کشورت را اشغال کردیم، پولش را هم باید بپردازی. باج سیبیل داروغه، سالانه تقریبا دو برابر اختلاس چای دبش با همهٔ آب و تابش، که هیچ پیگیری قضایی هم ندارد و احتمال بازستردن آن نیز نیست؛ و تازه این برای ملتی با نیم جمعیت ایران، هر دلار دو دلار حساب است و تازه این یکی از ابعاد چپاول است.

این پول زور، پرداخت شده به همان نیروهای اشغالگری است که وقتی نوری المالکی نخست وزیر دولت عراق در زمان حمله داعش به عراق با توجه به پیمان امنیتی بین دو کشور درخواست کرد از اشغال سرزمین جلوگیری کنند، و فقط چند ساعت وقت هست، او را مسخره کردند و سردواندند و گفتند یک چند ماهی وقت لازم داریم‌ تا درخواست بررسی شود!

اینچنین است که هزینهٔ مقاومت، کمتر از هزینهٔ تسلیم در برابر بیگانه است.

توضیح ویدیو: تحلیلگر سیاسی: 

عراق سالانه حداقل 5 میلیارد دلار به نیروهای ائتلاف بین المللی پرداخت می کند. با این پولها می‌شود یک ارتش قدرتمند و مجهز ساخت که با تمام ارتش‌های دنیا جنگید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha