• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402102618330
  • خبرنگار : 71967

راهکاری برای بیکاری دانشجویان فارغ‌التحصیل در استرالیا

راهکاری برای بیکاری دانشجویان فارغ‌التحصیل در استرالیا

آمارهای اخیر واقعیت تلخی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استرالیا در بخش‌های معماری و طراحی نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، براساس این آمار از هر سه نفر، یک نفر با بیکاری یا با چالش‌های یافتن کار تمام وقت دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس داده‌های بازار کار استرالیا و نظرسنجی‌های مختلف از فارغ التحصیلان، به طور متوسط ۳۲ درصد از فارغ‌التحصیلان اخیر در رشته‌های معماری و طراحی خود را بدون فرصت شغلی می یابند؛ این مساله نشان‌دهنده شکاف قابل توجهی بین فرایند آموزش و مهارت‌های عملی مورد نیاز بازار کار است.

آمار اشتغال با توجه به دانشگاهی که دانشجویان از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، متفاوت است. در این میان، دانشجویان بین‌المللی، دانشجویان دختر و افراد دارای معلولیت، معمولا با چالش های بیشتری در این مسیر رو به رو می‌شوند. حتی برخی از نظرسنجی‌های دانشگاهی حاکی از این است که ۴۸ درصد از فارغ التحصیلان در یافتن شغل با مشکل مواجه شده‌اند.

با درک این شکاف حیاتی، سازمان  CO-architecture ( بزرگترین جامعه استرالیا برای استعدادهای نوظهور در رشته‌های معماری و طراحی) خبر راه اندازی اولین پردیس دیجیتال استرالیا با نام CO-academy را اعلام کرد که هدف آن حمایت از فارغ التحصیلان معماری و طراحی در مسیر انتقال از تحصیل به بازار کار است.

میان آنچه که دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و آنچه کارفرمایان به آن نیاز دارند، شکاف مشخصی وجود دارد. در واقع دانشگاه‌ها بر دانش نظری تمرکز می‌کنند و این در حالی است که کارفرمایان خواهان مهارت‌های عملی، دانش فنی و درک محدودیت‌های دنیای واقعی مانند بودجه و جدول زمانی هستند. CO-academy تلاش می‌کند تا با کمک به فارغ‌التحصیلان برای کسب مهارت‌های عملی مورد نیاز کارفرمایان، این شکاف را پر کند.

ویژگی اصلی این پردیس دیجیتال این است که با ارائه یک راه‌حل جامع، آموزش و کاربرد عملی را با هم ترکیب می‌کند. این برنامه شامل مشاوره، فرصت‌های شبکه‌سازی و بازنگری برنامه‌های درسی است که بهترین شیوه صنعت را برای کسب مهارت‌های مربوطه در بر می‌گیرد. فارغ التحصیلان همچنین از برنامه‌های اولیه شغلی تعبیه شده در موسسات آموزشی بهره‌مند خواهند شد و تجربه عملی را برای آنها فراهم می‌کند تا با چالش‌های واقعی محیط کار حرفه‌ای آشنا شوند.

آمارهای رسمی حاکی از این است که CO-architecture تا پایان سال ۲۰۲۳، حدود ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و انتظار می‌رود با معرفی این پردیس، ثبت‌نام کاربرها تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۳۰ درصد نیز برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha