• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402102618383
  • خبرنگار : 71963

در تشریح استراتژی ۲۳گانه مرکز تحقیقات فرآوری مواد فلزی جهاد تهران عنوان شد

تبدیل مرکز تحقیقات فرآوری مواد فلزی به مرکز پیشرو و نوآور در چشم‌انداز ترسیم‌شده

تبدیل مرکز تحقیقات فرآوری مواد فلزی به مرکز پیشرو و نوآور در چشم‌انداز ترسیم‌شده

سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو و نوآور در زمینه تحقیقات و فن‌آوری مهندسی پیشرفته، مشهور به کیفیت برتر، نوآوری‌های پیشرفته و همکاری‌های «دانشگاهی – صنعتی» موثر را چشم‌انداز مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران برشمرد.

به گزارش ایسنا، نادر آل‌ابراهیم، سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، در مراسم تکریم و معارفه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد دانشگاهی تهران اظهار کرد: ما باور داریم که با اجرای این استراتژی‌ها و با تکیه بر تعهد و تخصص کارکنان و همکاران‌مان، می‌توانیم تأثیر عمیق و ماندگاری در عرصه فن‌آوری فرآوری مواد ویژه فلزی ایجاد کنیم و به یک الگوی برتر در این حوزه تبدیل شویم.

وی، با اشاره به استراتژی‌ها و اقدامات ۲۳گانه در نظر گرفته شده برای این مرکز طی سال‌های آینده گفت: تشکیل کمیته راهبری مرکز برای تعیین سیاست‌های کلان و اطمینان از هماهنگی همه فعالیت‌ها با اهداف مرکز، جذب نیروی متخصص دانشگاهی و به‌کارگیری نیروهای متخصص از طریق امریه، کارآموزی و پروژه‌های تحقیقاتی دکتری و کارشناسی ارشد در رشته‌های برق، مکانیک و متالورژی و مستندسازی فرآیندها برای اطمینان از تکرارپذیری و کارآیی فرآیندهای مرکز از جمله استراتژی‌های در نظر گرفته شده است.

*هدف از تدوین برنامه استراتژیک، هم‌سو کردن تلاش‌ها و منابع مرکز

سرپرست جدید مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، با بیان اینکه این مرکز با توجه به نقش کلیدی خود در توسعه دانش و فن‌آوری‌های نوین، متعهد است که با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و منابع خود، پیشگام در نوآوری‌های فن‌آورانه و تحقیقات کاربردی باشد، در ادامه تصریح کرد: هدف از تدوین این برنامه استراتژیک، هم‌سو کردن تلاش‌ها و منابع مرکز چشم‌انداز و مأموریت‌های تعیین‌ شده است.

آل‌ابراهیم، افزود: ما در این برنامه، با تأکید بر نوآوری، کیفیت و همکاری‌های دانشگاهی – صنعتی، راهبردهایی را تعریف کرده‌ایم که می‌تواند مرکز را مسیر رشد و توسعه پایدار هدایت کند.

وی، گفت: این برنامه نه تنها به‌عنوان یک نقشه راه برای آینده عمل می‌کند، بلکه به‌عنوان یک چارچوب برای تصمیم‌گیری‌های روزمره و بلندمدت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان تصدی مسئولیتم صرفاً منافع جهاد را در اولویت قرار دادم و کوشیدم کم‌کاری نکنم.

در ادامه این مراسم نورس قنبرپور، رئیس پیشین مرکز تحقیقات و فن‌آوری فرآوری مواد فلزی جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به فعالیت ۲ سال و نیم خود در این مرکز سختی‌ها و دشواری‌ها و در عین حال جذابیت‌های خاص خود را داشته است، اظهار کرد: زمان قبول تصدی مسئولیتم چندین پروژه با چالش مواجه بود که با همکاری و همدلی همکاران مشکل بخش زیادی از قراردادها برطرف شد و آخرین قرارداد طی یک‌ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی، با بیان اینکه با وجود نیروی جدید بودن تجربه کم من همه تلاشم را برای انجام بهینه به‌کار بستم، ادامه داد: در دوران مدیریت نگاهم اصلاً فردی و برای حفظ منافع شخصی نبوده و صرفاً منافع جهاد اولویتم بوده است و کوشیدم در جایی کم‌کاری نکنم.

قنبرپور، با بیان اینکه برای گرفتن پروژه‌های جدید باید حوزه‌های جدیدی تعریف شود، در ادامه تصریح کرد: باید فضای جدید برای پروژه‌های جدید ایجاد شود.

*ضرورت گسترش فعالیت این مرکز در حیطه متالورژی و سایر حوزه‌ها

همچنین در این مراسم آشنا، معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ضمن اشاره به سوابق علمی و مدیریتی آل‌ابراهیم با انتقاد از سمت‌گیری صرف فیلد متالورژی در خصوص ساخت آلیاژهای خاص در ادامه بازتر شدن حیطه فعالیت متالورژی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از پروژه‌هایی که این مرکز در دست دارد با نام مرکز هم‌خوانی ندارد و باید زمینه کاری بزرگتری برای این مرکز تعریف شود.

وی، با اعتقاد به اینکه با تجربه کاری گروه نباید پروژه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان آورده شود، گفت: امکانات و موقعیت جهاد تهران با ۲۰ سال پیش متفاوت است و می‌توان پروژه‌های متعددی برای آن تعریف کرد.

معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با تأکید بر ضرورت وجود تعهد و تعلق خاطر سازمانی افراد در جهاد برای ادامه همکاری گفت: اگر فردی به جهاد دانشگاهی تهران تعلق خاطر نداشته باشد نمی‌تواند جهادی کار کند و کار جهاد را پیش ببرد.

*توسعه منابع‌انسانی با استفاده از فرصت ارتباط با دانشگاه و نخبگان از انتظارات رحیمیان از سرپرست جدید

در ادامه جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه اهتمام به پروژه‌های نیمه‌تمام و به پایان رساندن آن‌ها، شناسایی و مستندسازی دانش‌های فنی بدست آمده در مرکز و تلاش در جهت تجاری‌سازی آن‌ها و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود مرکز در مسیر چشم‌انداز جهاد دانشگاهی از انتظار جهاد دانشگاهی از سرپرست جدید این مرکز است، گفت: از دیگر انتظارات توسعه منابع انسانی با استفاده از فرصت حضور در دانشگاه و ارتباط با نخبگان و تدوین و اجرای چشم‌انداز مرکز با رویکرد برطرف کردن نیازهای اساسی کشور و توجه به کلان پروژه‌هاست.

وی، با بیان اینکه مدیریت، دغدغه‌مندی و مشغولیت خاص خود را دارد، افزود: تصدی پست مدیریت بدون تخصص و تعهد امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با تشکر از زحمات قنبرپور در زمان تصدی پست ریاست مرکز تحقیقات فرآوری افزود: وی همه کارها را با صبوری پیش برد و از آل‌ابراهیم برای پذیرش این مسئولیت تشکر می‌کنم.

رحیمیان، با بیان اینکه باید از پرداختن به کارهای خرد و ریز پرهیز شود، تا بتوان چشم‌انداز روشنی برای چند سال آینده جهاد دانشگاهی تهران ترسیم کرد، در ادامه خاطرنشان کرد: کار جهادی و جهادی کار کردن دارای شاخص‌هایی است از جمله این شاخص‌ها، نگاه و چشم‌انداز بلند و رفیع داشتن است نباید افق آینده را خرد و کوچک دید.

وی یادآور شد: شاخص بعدی باور به اینکه «ما می‌توانیم» و بی‌اعتنایی به موانع، سختی‌ها و مشکلات و ناامیدی‌هاست. اگر این شاخص‌ها نباشد بین جهاد دانشگاهی با سازمان‌های اداری دیگر هیچ فرقی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha