• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402110301864
  • خبرنگار : 71664

برگزاری پانزدهمین کنفرانس سیستم­‌ها و فناوری­‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی

برگزاری پانزدهمین کنفرانس سیستم­‌ها و فناوری­‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی

دانشیار پژوهشی جهاد دانشگاهی از برگزاری پانزدهمین کنفرانس «سیستم‌­ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی» خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا صادق محمدی درباره برگزاری کنفرانس «سیستم‌­ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی» گفت: این کنفرانس از روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن تا پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علم‌وفرهنگ برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: کنفرانس بین­‌المللی سیستم­‌های الکترونیک قدرت و محرکه­‌های الکتریکی (PEDSTC) از پانزده سال قبل به صورت سالانه در دانشگاه­‌‍‌های برتر ایران برگزار شده است و هدف آن کمک به ارتقاء سطح دانش علمی و تخصصی کشور در زمینه سیستم ­های الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی و تقویت ارتباطات میان دانشگاه‌­ها و مراکز پژوهشی و صنعتی در این حوزه در سطوح ملی و بین‌­المللی بوده است.

رئیس پانزدهمین کنفرانس «سیستم‌­ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی» گفت: این دوره با مشارکت انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران، سازمان جهاد دانشگاهی علم صنعت و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌­شود و از حمایت انجمن بین­المللی برق و الکترونیک"IEEE" برخوردار است.

صادق محمدی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی مقالات این کنفرانس توسط کادر داوری شامل اعضای هیات‌علمی و دانشگاه­‌ها و مراکز تحقیقاتی و متخصصان ایرانی و خارجی انجام شده است همچنین پس از برگزاری کنفرانس، خلاصه مقالات به صورت کتابچه الکترونیکی روی سایت کنفرانس قرار می­گیرد. نمایه شدن تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و در اختیار قرار گرفتن آنها در سامانه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، امکان دسترسی متخصصان به این مقالات را فراهم می‌­آورد.  

رئیس کنفرانس سیستم‌­ها و فناوری‌­های الکترونیک قدرت و محرکه­‌های الکتریکی تاکید کرد: مقالات ارسال شده  به دبیرخانه از دانشگاه‌­ها و مراکز علمی، پژوهشی و صنعتی بوده و اساسا زمینه تخصصی مقالات این کنفرانس کاملاً کاربردی و در عرصه ­های مورد نیاز کشور است و این موضوع از وجوه تمایز این کنفرانس است که مقالات آن حاصل فرآیند تحقیق و توسعه در عرصه صنعتی و برآمده از از پروژه های تحقیقاتی کاربردی است.

وی افزود: دراین دوره، مقالاتی از اساتید، محققان، دانشجویان و متخصصان ایران و کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، تایلند، تایوان، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، هلند، هندوستان ارسال شده است که عمدتاً حاصل همکاری­های  مشترک علمی بوده است. در مجموع در این کنفرانس ۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

دانشیار پژوهشی جهاد دانشگاهی در خصوص کمیته علمی این کنفرانس خاطرنشان کرد: ۱۸ استاد برجسته بین­المللی در کمیته علمی این کنفرانس حضور دارند که از کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، هندوستان، کره جنوبی، برزیل، ژاپن، لهستان، سوئیس و نروژ هستند که ۱۳ استاد برجسته از دانشگاه ­های ایران در این زمینه همکاری دارند و این موضوع نشان از اهمیت و اعتبار کنفرانس سیستم­ها و فناوری­های الکترونیک قدرت و محرکه­های الکتریکی دارد.

صادق محمدی در خصوص دیگر اهداف کنفرانس گفت: این کنفرانس به صورت بین­المللی و به زبان انگلیسی برگزار می شود تا از این طریق بتوانیم هم مشارکت متخصصان دیگر کشورها را جلب کنیم و هم تبادلات علمی بین­المللی را تسهیل کنیم. وی همچنین یادآور شد از جمله اهداف اصلی برگزاری چنین رویدادهایی فراهم آوردن جایگاهی برای بیان رشد و توسعه دانش الکترونیک قدرت در داخل کشور، از سوی دانشگاه ­ها، مراکز پژوهشی و صنعت است که سه قطب اصلی تأثیرگذار در توسعه صنعتی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم‌وفرهنگ، «توپولوژی‌های مبدل جدید»، «کنترل مبدل‌­های قدرت»، «انتقال برق بی­سیم»، «درایوهای الکتریکی و طراحی ماشین»، «الکترونیک قدرت برای حمل و نقل الکتریکی»، «قابلیت اطمینان در سیستم‌­های الکترونیک قدرت»، «مبدل‌­های توان  بالا و چند سطحی»، «الکترونیک قدرت برای سیستم‌­های انرژی تجدیدپذیر»، «ادوات نیمه‌­هادی قدرت»،‌ «الکترونیک قدرت وزیست­‌پزشکی»،‌ «کیفیت توان، EMC»، «فیلتر کردن» جزو محورهای  پانزدهمین کنفرانس «سیستم‌­ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌­های الکتریکی» هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha