• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402110402851
  • خبرنگار : 71567

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مهم‌ترین رویداد آموزش عالی دعوت نشد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مهم‌ترین رویداد آموزش عالی دعوت نشد

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور در حالی از امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به بکار می‌کند که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از سوی مدیران روابط‌عمومی وزارت علوم به این اجلاس دعوت نشد.

به گزارش ایسنا، اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور به‌عنوان مهم‌ترین رویداد آموزش عالی کشور هر چند ماه یکبار با حضور تمامی مدیران، مسئولان آموزش عالی و رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین برخی مسئولان کشوری برگزار می‌شود، دومین اجلاس سال جاری رؤسای دانشگاه‌ها نیز در حالی با حضور بیش از  ۱۱۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی، ۲۸ پژوهشگاه و ۳۸ پارک علم و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود که روابط‌عمومی وزارت علوم خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» به‌عنوان خبرگزاری تخصصی و دانشجویی کشور را به این اجلاس دعوت نکرد.

رفتار گزینشی و سلیقه‌ای  روابط‌عمومی وزارت علوم با رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا در دعوت در برخی رویدادهای مهم آموزش عالی، در حالی صورت می‌گیرد که محمدعلی زلفی گل وزیر علوم همواره بر ضرورت تعامل یکسان با رسانه‌های کشور تأکید می‌کند، به‌طوری‌که در اولین روز حضور خود در دفتر کاری وزارت علوم در جمع خبرنگاران تعامل سازنده و یکسان با تمامی رسانه‌های کشور را از اولویت‌های فعالیت خود عنوان و تأکید کردند؛ باید با کمک رسانه‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها را پیش ببریم و روابط‌عمومی‌ها با پل‌سازی به همه وسایل ارتباط‌جمعی نقش مهمی در این زمینه می‌توانند ایفا کنند.

اگر چه وزیر علوم طی حدود دو سال و چند ماه از حضور خود در وزارت علوم همواره سیاست پاسخ‌گویی به خبرنگاران و رسانه‌ها را دنبال کرده است؛ اما به نظر می‌رسد مسئولان روابط‌عمومی این وزارتخانه تعامل گزینشی را بر تعامل یکسان با رسانه‌ها و خبرنگاران ترجیح می‌دهند، این در حالی است که رهبری معظم انقلاب همواره بر جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب از سوی مسئولان و رسانه‌ها تأکید می‌کنند.

به توجه به اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در تاریخ ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو با راه اندازی سرویس «دانشگاه» به صورت تخصصی‌تر به مباحث حوزه دانشگاه های کشور ورود کرد. به نظر می رسد نادیده گرفتن این خبرگزاری برای دعوت در پوشش رویدادهای مهمی همچون اجلاس روسای دانشگاه های کشور از سوی مسئولان روابط عمومی وزارت علوم، نه تنها بر خلاف تاکیدات وزیر علوم در اهمیت تعامل یکسان با رسانه ها است بلکه سیاست های روشنگری دولت آیت الله رییسی و همچنین توجه به اهمیت  جهاد تبیین که همواره مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است را نیز زیر سئوال می برد.

حالا باید دید  آیا وزیر علوم تدبیری در سیاست‌های گزینشی بخش روابط‌عمومی وزارت علوم اتخاذ خواهند کرد یا کج‌سلیقگی و رفتار گزینشی مدیران روابط‌عمومی این وزارت‌خانه با رسانه‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha