• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402110805862
  • خبرنگار : 71974

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

روابط بین‌المللی حیات یک دانشگاه نسل چهار است

روابط بین‌المللی حیات یک دانشگاه نسل چهار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: روابط بین‌المللی حیات یک دانشگاه نسل چهار است و این ارتباطات باید تقویت شود که امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های اندونزی در راستای این هدف‌گذاری است.

به گزارش ایسنا، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری علمی و دانشگاهی میان دانشگاه‌هایی از اندونزی و دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: امروز تفاهم نامه‌ای میان ۳ دانشگاه از اندونزی و دانشگاه علوم پزشکی تهران امضا شد.

وی افزود: در زمینه ربات جراح قبلا قرارداد داشتیم که این قرارداد در سفر آیت الله رئیسی به جاکارتا راه اندازی شد، امروز قرار شد ادامه این همکاری‌ها در زمینه آموزش پزشکی، مامایی، تغذیه، بهداشت، کارهای تحقیقی، تبادل استاد، برنامه‌های مشترک، کارهای تحقیقی و توان افزایی اساتید اندونزیایی و ارائه آموزش به اساتید این کشور برای همکاری بیشتری شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تفاهم‌نامه های امضا شده باید عملیاتی شود، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه مدیترانه شرقی بین ۲۲ کشور  بر اساس معیارهای آموزشی، درمانی و تحقیقاتی دانشگاه اول شناخته شده است؛ بنابراین این جایگاه باید حفظ شود. باید کارهای عمومی را کمتر و کارهای بین المللی به این دانشگاه سپرد شود که این نیازمند حضور چندین دانشگاه در سطح کشور است تا آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه عقب نمانیم.

قناعتی ادامه داد: در کشور عراق دانشگاه سبطین به عنوان بزرگترین پروژه آموزشی خارج از کشور ۶۰۰ دانشجو دارد و دانشجویان ما در مسابقات استان کربلا در حوزه ارتباطات گفتمانی اول شدند که نشان از موفقیت ایران در این حوزه دارد.

وی افزود: روابط بین المللی حیات یک دانشگاه نسل چهار است و این ارتباطات باید تقویت شود که امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌های اندونزی در راستای این هدف گذاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برنامه تبادل علوم دوسویه است، بیان کرد: بسیاری از کنفرانس‌های مشترک در بستر فضای مجازی در حال اجرا است و سمینارهای فراوانی در این بخش به صورت آنلاین برگزار شده است.

وی افزود: تکنولوژیربات جراح سیما به اندونزی انتقال خواهد یافت، تا کنون دو ربات تحویل داده شده و قرارداد ۲ ربات دیگر نیز بسته شده است.

قناعتی با اشاره به محدودیت تحریم بر این حوزه بیان کرد: یکی از ضعف های ما پیوستن به زنجیره تامین جهانی است و باید با استفاده از یک روش نامتقارن خود را وارد زنجیره جهانی کنیم و با تقویت بازاریابی بازارهای بزرگتری را برای محصولات خود میدا کنیم.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری میان ۳ دانشگاه از اندونزی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای افزایش همکاری علمی و دانشگاهی امروز به امضا رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha