• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402111510838
  • خبرنگار : 50589

حسرت ۱۴ ساله قطر مقابل ایران

حسرت ۱۴ ساله قطر مقابل ایران

از آخرین برد قطر برابر تیم‌ ملی ایران بیش از ۱۴ سال می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی ایران عصر شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن رفت و با ارائه یک نمایش فوق‌العاده با نتیجه دو بر یک پیروز شد و اکنون در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف قطری برود که در ضربات پنالتی ازبکستان را حذف کرد.

ایران و قطر چهارشنبه‌شب در حالی به مصاف هم می‌روند که تاکنون ۲۴ بازی میان دو تیم برگزار شده که ۱۶ برد سهم یوزها بوده، پنج بازی مساوی شده و سه پیروزی هم در مقابل نام قطر نمایان است. در این بازی‌ها ۵۷ توپ از خط دروازه دو تیم عبور کرده که ۴۱ گل از آن ایران و ۱۶ گل سهم قطر بوده است.

بهترین برد ایران در برابر قطر با نتیجه شش بر یک در بازی‌های فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ به دست آمده است و بهترین برد قطر در برابر ایران پیروزی دو بر صفر در سال ۱۳۷۶ در مقدماتی جام‌ جهانی ۱۹۹۸ بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام‌ جهانی شد.

دو تیم در طول تاریخ جام‌ ملت‌های آسیا نیز تاکنون دو بار به مصاف هم رفته‌اند که هر دو در مرحله گروهی بوده و با برتری ایران به پایان رسیده است. (دو بر صفر ۱۹۸۸)، (یک بر صفر ۲۰۱۵).

علی دایی با چهار گل و علیرضا واحدی نیکبخت با سه گل بهترین گلزنان ایرانی تقابل دو تیم هستند و محمد سالم العنزی، ولید حمزه و مجید حسن هر کدام با دو گل زده بهترین گلزنان قطر در رویارویی با تیم‌ملی هستند.

اما نکته قابل توجه آن که آخرین برد قطر مقابل ایران به سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) و مسابقات چهارجانبه بازمی‌گردد که میزبانی‌اش را بر عهده داشت. این تیم در آن دیدار با نتیجه سه بر دو پیروز شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۴ سال است که موفق به شکست ایران نشده و دو برد دیگر قطر برابر یوزهای فوتبال آسیا مربوط به سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ می‌شود و حالا باید دید آیا این طلسم طولانی ادامه خواهد داشت یا می‌شکند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۳:۱۷

اگر ایران بازی خودش را بکند واسیر حواشی نشود و بازی را دست کم نگیرد برد پر گلی را شاهد هستیم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۶:۳۲

دقیقاً نباید گول حرف هایی مثل ضعیف بودن طرف مقابل را بخورد باید همیشه فکر کند همه تیم قوی هستن و با قدرت پیش برود

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۶:۵۳

انشالله شاهد شکست قطر مقابل ایران خواهیم بود

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۶:۵۵

به امید بر عنابی ها

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۷:۴۳

عالی

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۷:۵۷

درجه اول هیچی بهتر از یک بازی خوب نیست .دوم به امید خدا پیروز سربلند برای بازی بعد برای شاد کردن دل مردم ایران وظیفه تیم ملی است در قبال حمایت همه جانبه .

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۹:۲۸

سلام ترس من هم دقیقاً همین هست که قطر را دست کم بگیریم و شکست بخوریم.الان فکر کردن به فینال بیهوده است

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۲۱:۱۴

متاسفانه تیمهای ایرانی مقابل تیمهای کشورهای حوزه خلیج فارس مشکل دارنداونها خوب بلدند روی اعصاب بچه های تیم بازی کنند اگر اسیراین حرکات نشندقطعا ایران بافاصله دوگل میبره

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۱

اگر داوران عدالت صوت وپرچم و وی آر منصفانه رعایت کنن پیروزی از آن ایران است

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۲۱:۵۳

علی دایی به هر تیمی ۴ تا زده پس

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۲۳:۱۸

ایران برای قهرمانی در این دوره که شایسته آن است بایستی توان خود را برای تمام پله های ماراتن پیش رو نگه دارد و حتی المقدور از تمام بازیکنان آماده در اردو استفاده کند. پله هایی که عبور از هر کدام از آنها طولانی بوده و حتی ممکن است به ضربات پنالتی هم برسد لذا باید آمادگی و توان لازم برای مقابله با همه حریفان تا آخر را داشته باشد.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۰۰:۰۰

انشاالله بابازی خوب میبریم

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۰۳:۴۰

به امید پیروزی... و هربازی حذفی خودش یک جام است.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۰۷:۰۱

درود به بچه های تیم ملی فوتبال کشورعزیزم ایران انشالله همینطور که بازی سخت ونفس گیر با ژاپن رابردید بازی با قطر راهم میبرید خودتون دست کم نگیرید داخل بازی به خطاهای داورکه الکی وبی جهت گیرمیده توجه نکنید فقط حواستون به زمین بازی مسابقه ای که درآن قرارگرفتند باشید انشالله که به کوری چشم دشمنان ورسانه های معاند فارسی زبان بازی با قطر راهم میبرید وبا کاپ جام به میهن اسلامی برمی‌گردید چقدرخوبه ببرید شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم هست واین رسانه های معاند فارسی زبان حسابی میسوزن تورو خدا بازی با قطر راهم ببرید عزیزان دلم که جشنی بزرگی برگزار شود

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۷

برد پر گلی خواهد داشت ایشا الله

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۵

ایران‌برنده‌هست‌به‌امید‌خدا‌اگر‌امکانات‌‌قطر‌‌داشتیم‌قهرمان‌جهان‌می‌شدیم‌‌‌‌‌‌