• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402111612039
  • خبرنگار : 71603

افول امید در سرزمین آفتاب/خطر فروپاشی اقتصاد ژاپن

افول امید در سرزمین آفتاب/خطر فروپاشی اقتصاد ژاپن

نتایج یک نظرسنجی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ژاپن نشان می‌دهد که این افراد، امیدی به آینده ندارند و کاهش سریع تولدها به کاهش نیروی شغلی و مصرف کنندگان منجر می‌شود که به نوبه خود کل اقتصاد ژاپن را کند می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از کیودونیوز، بررسی نظرسنجی اخیر از دانشجویان ژاپن نشان می‌دهد که از هر پنج دانشجو و فارغ‌التحصیل ژاپنی، یک نفر می‌گوید که برای آینده خود، تمایلی به فرزندآوری ندارد.

این نظرسنجی که بر روی دانشجویانی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ فارغ‌التحصیل شوند، انجام شد، نشان داد که ۱۹.۲ درصد از دانشجویان گفته‌اند که مایل به بچه دار شدن نیستند. این عدد در سال‌ گذشته ۱۳.۱ درصد بود و شامل دانشجویانی بود که تحصیلات خود را در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسانند.

مسئولان برگزارکننده این نظرسنجی گفتند: با توجه به اینکه پاسخ دهندگان نسلی هستند که زندگی دانشجویی آنها تحت تأثیر افزایش قیمت‌ها قرار گرفته است، "این احتمال وجود دارد که نگرانی‌های اقتصادی بر دیدگاه آنها نسبت به زندگی تأثیر بگذارد."

این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان زن بیشتر از دانشجویان مرد تمایلی به بچه دار شدن ندارند و این آمار به ترتیب در میان دانشجویان دختر و پسر ۲۳.۵ درصد و ۱۲.۱ درصد است. 

در ادامه این نظرسنجی، در یک سوال چندگزینه ای که دلایل دانشجویان از عدم فرزندآوری در آینده را پرسیده بود، بزرگترین گروه با ۵۷.۴ درصد «عدم اعتماد به نفس در مورد تربیت کودک»، و پس از آن «نگرانی در مورد از دست دادن زمان شخصی» با ۵۱.۵ درصد و «نگرانی های اقتصادی» با ۵۱.۰ درصد را انتخاب کردند. 

این نظرسنجی در حالی انجام شد که تعداد تولدها در ژاپن به پایین ترین حد خود یعنی نزدیک به ۸ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ میلادی رسیده است؛ در حالی که به گفته وزارت بهداشت این کشور روند افزایش سن ازدواج و یا به طور کل، عدم ازدواج به کاهش نرخ زاد و ولد کمک می‌کند.

کویا ساکاتا، محقق مؤسسه تحقیقاتی NLI، گفت: کاهش سریع تولدها "به کاهش نیروی شغلی و مصرف کنندگان منجر می‌شود که به نوبه خود کل اقتصاد ژاپن را کند می کند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha