• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402111713105
  • خبرنگار : 71974

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران:

مشارکت در انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود

مشارکت در انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: مشارکت در انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود و در فضای سیاسی دست بالا برای مذاکرات را به همراه خواهد داشت و ظرفیت مسئولان را برای تصمیم‌گیری افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا صفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران امروز در نشست خبری با موضوع تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون انتخابات که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی توقع دارند که این نیرو به‌عنوان حلقه میانی بین مردم و حاکمیت و در راستای آرمان باشد. اگر مسئولی دچار اشتباه شود، باید سریع نسبت به آن واکنش نشان داد و از سوی دیگر اگر جامعه نیز در موضوعی دچار مشکل شد، با تبیین صحیح نسبت به افزایش آگاهی مردم اقدام کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: این الگوی صحیح در رفتار مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، در شرایط سخت ایشان و وقوع بحران‌های بزرگ ایشان همواره بر حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب تأکید کردند، این نگاه اصلاح درونی باید در نهادهای دیگر نیز اجرا شود.

وی افزود: مجلس یازدهم با عنوان انقلابی کار خود را آغاز کرد و اقداماتی مثبتی مانند تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار، تعیین مالیات برای خانه خالی و عایدی سرمایه اجرا شده آن هم در شرایطی که در دولت و مجلس پیشین خود افتخار می‌کردند که اقدامی در جهت مسکن مهر انجام نداند.

صفری با بیان اینکه نقطه جمهوریت و اسلام باید در مجلس شورای اسلامی به تبلور برسد، بیان کرد: در مجلس یازدهم تجربه لیست انتخاباتی با شکست مواجه شد و عملکرد آن نشان داد شایسته‌سالاری جای خود را به سیاسی‌کاری داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری ساحت سیاست، اقتصاد و فرهنگ را سه شاخص مهم در انتخابات بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی معمولاً در خصوص این سه حوزه موضع‌گیری شفاف ندارند و تنها با کلی‌گویی به دنبال راضی نگه‌داشتن افکار عمومی هستند.

صفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در دیدارهای دانشجویی پذیرای انتقادات و پیشنهادها هستند، عنوان کرد: برخی از مسئولان و سران سه قوه در مراسم روز دانشجو با انتخاب گزینشی به دنبال ایجاد یک فضای کنترل شده و غیرواقعی بودند. این شکل رفتار باعث شد که حضور در دانشگاه برای مسئولان به محلی برای تعریف و تمجید باشد.

وی افزود: مشارکت در انتخابات باعث تقویت نظام اسلامی و در فضای سیاسی دست بالا برای مذاکرات را به همراه خواهد داشت و ظرفیت مسئولان را برای تصمیم‌گیری افزایش خواهد داد، مشارکت با ارائه مسئله و مسئله‌محور بودن افزایش خواهد یافت. سال ۹۸ با طرح مسئله شفافیت شاهد افزایش مشارکت بودیم.

صفری بیان کرد: یکی از دلایلی که می‌تواند در میزان مشارکت اثر منفی داشته باشد، جداشدن جمهوریت از مردم است. متأسفانه جریانی در میان برخی از اصول‌گرایان سنتی شکل‌گرفته است که به‌صورت خودخوانده در مورد تصمیمات و ارائه لیست اعمال‌نظر خواهند کرد؛ اما مسئولیتی را به عهده نمی‌گیرند و بعضاً در دانشگاه‌های دولتی میتینگ انتخاباتی نیز برگزار می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: سوابق و اقدامات نمایندگان مجلس باید به‌صورت کامل ثبت شود تا فضا برای کج رویی برخی از نمایندگان پس از دریافت رأی از مردم بسته شود، به طور مثال برخی از نمایندگان در خصوص اغتشاشات سال گذشته اعلام موضوع نداشتند و برخی دیگر از نمایندگان بیش از ۳۰ درصد جلسات مجلس را نیز حضور نداشتند. سوابق باید کاملاً مشخص شود.

وی گفت: تشکل‌های دانشجوی به دنبال پیگیری مطالبات مردم با رویکرد مسئله‌محوری است، بسیج دانشجوی ۲۳ پایگاه فعال در دانشگاه تهران دارد و به دنبال استفاده از این ظرفیت به دنبال پرداخت به مسائل تخصصی در بحث انتخابات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha