• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402113021607
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تاکید کرد

حوزه بین‌الملل؛ حوزه کلیدی توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان

حوزه بین‌الملل؛ حوزه کلیدی توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان
عکس آرشیوی است

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از ستون‌های اصلی ما در توسعه پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در آنها، حوزه بین‌الملل است.

به گزارش ایسنا، سجاد محمدعلی‌نژاد در آیین تکریم علیرضا زرسواندی مدیرکل سابق دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم و معارفه امین عبداله‌زاده به عنوان مدیرکل این دفتر، گفت: حوزه بین‌الملل حوزه کلیدی برای توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان است و دارای اهمیت ویژه‌ای است. یکی از ستون‌های اصلی ما در توسعه پارک‌های علم و فناوری و واحدهای فناور مستقر در آنها، حوزه بین‌الملل است.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری ویژه روی معادن و کانی بعد از  بخش نفت و گاز تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته‌اند، چرا که در حوزه معدن ظرفیت‌ها و منابع خوبی داریم و این موضوع یک هاب ویژه است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ضمن قدردانی از اقدامات دکتر زراسوندی، مدیرکل پیشین دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، گفت: دکتر امین عبداله‌زاده مدیر جدید این دفتر، فردی جوان و پرانرژی است و از وی انتظار می‌رود با پیگیری ویژه جهت تحقق ماموریت‌ها، توسعه جریان اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه زیرساخت‌ها و حل نیازمندی‌های توسعه فناوری و نوآوری گام‌های اساسی بردارد.

در ادامه علی خیرالدین مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام شعبانیه به تاریخچه شکل‌گیری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم اشاره کرد و گفت: دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری پس از جدایی دو معاونت پژوهش و فناوری این وزارت ایجاد شده است.

علیرضا زراسوندی، مدیرکل پیشین دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر اظهار کرد: در این دفتر با وجود تعداد کم نیروی انسانی و با تلاش شبانه‌روزی همکاران و با یاری پارک‌های علم و فناوری فعالیت‌های بسیار مطلوبی انجام شده است.

در ادامه امین عبداله‌زاده، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری نیز با اشاره به فضای نوآوری و فناوری، گفت: همواره علاقه‌مندی و دغدغه رشد فضای نوآوری و فناوری کشور را داشته‌ام و اعتقاد دارم در یک دهه آینده دانشگاه‌ها نیز به سمت اولویت قرار دادن فضای نوآوری و فناوری تغییر جهت خواهند داد.

مدیر کل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه این مراسم گفت: علم و دانش باعث ایجاد فناوری و نوآوری می‌شود، فناوری و نوآوری باعث بهره‌وری و در نهایت بهره‌وری رشد اقتصادی کشور را به همراه می‌آورد.

وی تاکید کرد: تکنولوژی یا همان فناوری، استفاده از دانش علمی برای تولید محصول جدید است. با فناوری و نوآوری اهداف عملی در صنعت دنبال می‌شوند که این شامل استفاده از ابزارها، روش‌ها و فرآیندهایی برای تولید محصولات یا ارائه خدمات است.

به نقل از وزارت علوم، عبداله‌زاده در مورد به‌کارگیری ایده‌ها به فناوری و نوآوری برای رفع نیاز و حل مشکلات کشور، گفت: در کشورهای در حال توسعه باید بیشتر به فناوری و نوآوری‌های فراگیر و اشاعه فرهنگ فناوری متمرکز شد؛ فناوری و نوآوری‌هایی فراگیر هستند که از حیث درآمد و ایجاد اشتغال به اقشار کم درآمد جامعه سود برسانند و مشکل اشتغال را در جامعه کمرنگ کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا بتواند در این مسئولیت اثرگذاری مناسبی جهت نیل به اهداف حوزه فناوری و نوآوری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha