• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120100549
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد

ساخت دو پروژه خوابگاهی متأهلی در دانشگاه علامه طباطبایی/ بازنگری آیین‌نامه ارتقا

ساخت دو پروژه خوابگاهی متأهلی در دانشگاه علامه طباطبایی/ بازنگری آیین‌نامه ارتقا

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از تعریف دو پروژه ۲۶۰ واحدی متأهلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های ما با ظرفیت ۱۰۰ دانشجو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و دانشجویان از مهر می‌توانند در این خوابگاه‌ها پذیرش شوند.

به گزارش ایسنا، عبدالله معتمدی در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گزارشی از مهمترین فعالیت های این دانشگاه ارائه داد و گفت: دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین دانشگاه تخصصی کشور و همچنین غرب آسیا در حال حاضر هفت گروه آموزشی، ۶۲۰ هیأت علمی، ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده در اختیار دارد و به طور کلی بیش از ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است؛ به طوری که برخی از مسئولان رده بالای کشوری از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

وی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سابقه ۶۵ ساله تأسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی ابتدا از سال ۱۳۳۷ در قالب موسسات آموزش عالی نظیر مدرسه عالی پارس فعالیت خود را شروع کرد؛ اما به مراتب یعنی در سال ۱۳۶۳ این موسسات تجمیع و تحت عنوان دانشگاه علامه طباطبایی تا به امروز فعالیت می کند.

معتمدی مرجعیت علوم انسانی و توجه به آن را شعار دانشگاه علامه طباطبایی در دوره جدید مدیریت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز شرایط گروه های آموزشی این دانشگاه بسیار متفاوت است؛ به طوری که برخی از این گروه ها در سطح بین المللی مرجع هستند؛ اما محور اصلی فعالیت ما تحول در علوم انسانی و اثربخشی در این حوزه عنوان شده است.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه یکی از برنامه های ما است که در حال حاضر دو برنامه راهبردی این دانشگاه تدوین و اجرا و برنامه راهبردی ۱۴۰۳ نیز آماده شده و از سال جدید اجرا خواهیم کرد.

معتمدی با اشاره به اسکان ۴۰۰۰ دانشجوی دانشگاه علامه در خوابگاه گفت: تقاضا برای حضور در خوابگاه های دانشجویی بسیار بیش از این بود و ما برای اینکه مشکل اسکان دانشجویان شهرستانی حل شود، اسکان در خوابگاه ها را افزایش دادیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه خوابگاه متأهلی در این دانشگاه نداریم، گفت: اولین خوابگاه متأهلی این دانشگاه برای سال آینده با ظرفیت ۱۰۰ دانشجو در پردیس شماره ۲ این دانشگاه آماده بهره‌برداری است؛ یعنی از مهر سال آینده دانشجویان در این خوابگاه ها پذیرش خواهند شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از پروژه های ما در حوزه خوابگاه های متأهلی ساخت پروژه خوابگاهی ۱۶۰ واحدی است که از سال آینده ساخت آن را شروع خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین تجمیع دو خوابگاه پسرانه و دخترانه با ظرفیت ۴۰۰۰ نفری خبر داد و گفت: سال آینده دو پروژه خوابگاهی هر کدام با ظرفیت ۲۰۰۰ نفری ساخته خواهد شد. مکان این پروژه مشخص شده و منتظر مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

معتمدی همچنین به شاخص های جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: شاخص های جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه بسیار بالاست و ما تاکنون ۸۰ هیأت علمی جدید جذب کرده و حدود ۲۲ نفر نیز در فراخوان جدید جذب اعلام نیاز کردیم؛ اما به طور کلی نیاز ما برای جذب هیأت علمی در برخی گروه های آموزشی بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص پروژه ساخت مسکن اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه نیز گفت: این پروژه ۱۴۰۰ نفری چند روز گذشته توسط رئیس جمهور در البرز کلنگ خورده شد و همکارانی که شاخص های فرم جیم سبز را داشته باشند در اولویت اسکان قرار خواهند گرفت. در واقع این پروژه سه ساله با اعتبار وام بانکی، آورده اعضای هیأت علمی کارکنان و همچنین تمهیدات دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی همچنین از دریافت مجوز نهایی تأسیس پارک علم و فناوری این دانشگاه خبر داد و گفت: این پارک در آینده نزدیک افتتاح می شود.

معتمدی همچنین از تعریف واحد اختیاری کارآفرینی برای تمامی رشته های این دانشگاه خبر داد و گفت: این درس دو واحدی با هدف کارآفرینی دانشجویان تعریف شده و دانشجویان می توانند به صورت اختیاری آن را اخذ نمایند.

وی همچنین در خصوص بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز گفت: افرادی که با مدرک دکتری جذب این دانشگاه می شوند ابتدا استادیار هستند و در مهلت پنج ساله می توانند دانشیار شوند و وزن اصلی ارتقای اعضای هیأت علمی نیز بیشتر بر فعالیت های پژوهشی متمرکز بود که البته با بازنگری آیین نامه فعلی مولفه های جدید از جمله آموزشی نیز به این موضوع افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص دلایل عدم تمدید قرارداد چند مورد از اساتید این دانشگاه نیز گفت: قرارداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه ممکن است به دلایل مختلف تمدید نشود. مثلا در موردی یکی از اساتید در دوره پیمانی به مرخصی بدون حقوق خارج از کشور رفته بود و علیرغم اطلاع ما برای بازگشت مدت قانونی مرخصی که حداکثر چهار ماه است را رعایت نکرد و در نهایت امکان تمدید قرارداد وی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای پیمانی اعضای هیأت علمی یک ساله تمدید می شوند و باید اعضای هیأت علمی بتوانند در این مدت صلاحیت های عمومی خود را اثبات کنند و این امر نیز در فرایند کار با استاد مشخص می شود؛ بنابراین در یک مورد نیز گروه از عملکرد یک استاد ناراضی بود و اعلام کرد در این فصل در تدریس ناتوان است در نتیجه قرارداد ایشان نیز تمدید نشد.

متعمدی در پایان با تأکید بر اینکه پرونده های جذب اعضای هیأت علمی دور گذشته مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در بازنگری این پرونده ها معمولا سه رقیب را دعوت و مجددا وضعیت را بررسی کردیم و اغلب افرادی که جذب شده بودند مجددا مورد تأیید قرار گرفتند و نگرانی ها در این زمینه از بین رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha