• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402121208318
  • خبرنگار : 30057

تلاش ایران برای تبدیل شدن به شریک ونزوئلا در حوزه علم و فناوری

تلاش ایران برای تبدیل شدن به شریک ونزوئلا در حوزه علم و فناوری

رئیس مرکز تعاملات علم و فناوری ایران با اشاره به همکاری ایران با ونزوئلا در حوزه مخابرات، گفت: تلاش ایران در این همکاری بر آن است که می‌خواهیم یک شریک قدرتمند برای این کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیران شرکت مخابرات ونزوئلا که اخیرا به منظور بررسی و بازدید از مراحل انجام کار قرارداد منعقد شده با یکی از شرکت‌های فناور ایرانی به ایران سفر کرده بودند، با امیر حسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات علم و فناوری ایران دیدار کردند.

میرآبادی در این دیدار تلاش ایران در این همکاری را در جهت تقویت توان فناوری ونزوئلا دانست و تصریح کرد: می‌خواهیم یک شریک قدرتمند برای ونزوئلا در حوزه فناوری باشیم و امیدواریم این ارتباط و قرارداد، پلی ارتباطی برای حضور گروهی از شرکت­‌های دانش‌بنیان و فناور در ونزوئلا باشد.

مارکانو، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه تکنولوژی مخابرات ونزوئلا نیز ضمن ابراز خشنودی از بازدیدهایی که طی این سفر از زیرساخت‌­های فناوری ایران داشته است، به توان بالای ایران در حوزه فناوری اشاره و ابراز امیدواری کرد که مخابرات ونزوئلا نیز بتواند با استفاده از توانمندی شرکت‌­های ایرانی نوسازی و تجهیز شود.

وی هدف از این سفر را که با جمعی از کارشناسان و مدیران ارشد مخابرات ونزوئلا صورت گرفته است، برنامه­‌ریزی در جهت توسعه زیرساخت‌های ونزوئلا  در راستای برنامه ۲۰۳۰ نوسازی مخابرات کشورش عنوان کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین، صهائی، سرپرست معاونت تبادل فناور این شرکت، خاطرنشان کرد: این قرارداد در زمان سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا در حوزه مخابرات و تجهیز سیستم­‌های مخابراتی امضاء شده‌ است. با توجه به بررسی‌های میدانی انجام شده که پس از اولین حضور آنها در ونزوئلا همزمان با نمایشگاه دانش‌بنیان در کاراکاس در شهریور ۱۴۰۱ شکل گرفت، مدیرعامل این شرکت حجم قراردادهای آتی در حوزه مخابرات را در  حدود ۱۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha