• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403011607593
  • خبرنگار : 71974

/طوفان رمضان/

منشا روز قدس، مکتب اسلام و هوش سیاسی بالای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است

منشا روز قدس، مکتب اسلام و هوش سیاسی بالای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: روز قدس متأثر از مکتب اسلام، هوش بالای سیاسی و میراث امام خمینی (ره) است که باعث شد افکار عمومی در جهان نسبت به جنایات این رژیم حساس شوند، نتیجه این نامگذاری را می توان در راهپیمایی‌های مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه مشاهده کرد؛ این بیداری جهانی در راستای مکتب انقلاب  اسلامی است.

علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به مکانی دیپلماتیک متعلق به ایران،‌ ناشی از شکست پیاپی این رژیم در میدان و سازمان‌های بین المللی بوده است،‌ حجم جنایات و وحشی‌گری این رژیم غاصب به حدی بود که دولت مستکبرآمریکا به عنوان حامی این رژیم این بار دیگر نتوانست قطعنامه را وتو کند و به آن رای ممتنع داد.

وی افزود: حضور نمایندگان محور مقاومت در تهران و شکست در مقابل افکار عمومی برای کسب مجوز حمله به رفح، باعث شد که رژیم صهیونیستی برای پوشش استیصال و درماندگی خود اقدام به این حمله و تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از داخل نیز، برای توقف جنایات خود تحت فشار قرار گرفته بود، عدم آزادی گروگان‌های این رژیم و ادامه مقاومت گروه حماس باعث شد که رژیم صهیونیستی از سر درماندگی به  این تجاوز مبادرت کند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین المللی همواره با طرفداری از آمریکا و رژیم صهیونیستی ماهیت اصلی خود را زیر سوال بردند، عنوان کرد: امکان دارد که سازمان‌های بین المللی اطلاعات مربوط به محل استقرار دیپلمات‌های ایرانی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده باشند این موضوع از گذشته نیز سابقه دارد که می توان به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط این رژیم غاصب اشاره کرد.

مهرجردی افزود: شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر و آواره کردن بیش از ۱.۵ میلیون نفر در کنار جنایات این رژیم در دهه های اخیر باعث شده که روز قدس امسال از اهمیت ویژه‌ای برخودار باشد، شرکت و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پیام دلگرم کننده‌ای برای مردم غزه مخابره خواهد کرد و امیدواریم امسال به حول و قوه الهی سال آزادی و فرج برای رهایی مردم غزه از دست جنایات رژیم صهیونیستی باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: روز قدس میراث امام خمینی (ره) است که باعث شد افکار عمومی در جهان نسبت به جنایات این رژیم حساس شود، نتیجه این نامگذاری را می توان در راهپیمایی‌های مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه مشاهده کرد این بیداری جهانی در راستای مکتب انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دولت‌های عربی مانند گذشته هیچ تحرک دیپلماتیک و نظامی در خصوص حمایت از مردم غزه انجام ندادند و رفتار سران اعراب، نشان می دهد که در بر همان پاشنه بی‌تفاوتی می‌چرخد، البته مردم کشورهای عربی بسیار بیدارتر از حاکمان خود هستند و امیدوارم با فعالیت‌های مدنی و فرهنگی، سران کشورهای عربی را وادار به طرفداری از حقانیت مردم غزه کنند.

مهرجردی با بیان اینکه سران کشورهای عربی با  تحریم اقتصادی باید دستگاه کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر قطع شریان اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط مسلمانان تاکید کردند، اتحاد کشورهای عربی با ایران و همراهی با محور مقاومت می‌تواند پایانی بر جنایات و حیات خبیثانه رژیم صهیونیستی باشد.

وی گفت: امروز سران کشورهای عربی کافی است نگاهی به افکار عمومی جهان غیر مسلمان داشته و بخود بیایند قبل از آن که دیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha