• شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403011808406
  • خبرنگار : 71974

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در گفت‌وگو با ایسنا:

ترسیم مسیر کنشگری مهم‌ترین دستاورد دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب است

ترسیم مسیر کنشگری مهم‌ترین دستاورد دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب است

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دستاوردهای دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیدار دانشجویی با مقام معظم رهبری ارتباط بدون واسطه برای بیان نکات و مطالبات دانشجویان است که نتیجه آن دریافت راهنمایی و شنیدن مطالبات حضرت آقا از دانشجویان است تا بتوانند با شنیدن مطالبات ایشان به کنشگری‌های خود جهت بدهند و در جایی که به آنها تکلیف شده قدم بردارند.

زهرا سادات شهیدی، دبیر روابط عمومی شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در ماه رمضان اظهار کرد: اگر بنده به عنوان یکی از مدعوین در این برنامه حضور داشتم در خصوص مهم‌ترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی در عصر حاضر و در برهه فعلی از ایشان سوال می کردم، یا اینکه وظیفه تشکل‌های دانشجویی در رابطه با شعار سال چیست و در جایگاه خود چه اقداماتی می‌توانند برای تحقق بخشیدن به شعار سال انجام بدهند؟

وی افزود: دیگر مسئله‌ای که بنده در نقش نماینده‌ی دانشجویان مطالبه می‌کردم بحث خودسازی جمعی بود که حضرت‌ آقا در گذشته به آن اشاره کرده بودند؛ این که در این بحث چگونه به عنوان یک دانشجو در تشکل‌های دانشجویی می‌توان اقدام کرد و این این تکلیف را ادا کرد.

شهیدی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌هایی که باید به آن توجه داشت، بحث تعامل تشکل‌های دانشجویی با یکدیگر است، چه تشکل‌های یک دانشگاه و چه تشکل‌های دانشگاه‌های متفاوت که چگونه هم‌افزایی داشته باشند؟ هدف مشترک همه‌ی تشکل‌ها چیست؟ تا این هدف مبنای اتحاد تشکل‌ها قرار بگیرد و برای خدمت به انقلاب اسلامی اتحاد بیشتری بین تشکل‌ها برقرار شود.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دستاوردهای دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیدار دانشجویی با مقام معظم رهبری ارتباط بدون واسطه برای بیان نکات و مطالبات دانشجویان است که نتیجه آن دریافت راهنمایی و شنیدن مطالبات حضرت آقا از دانشجویان است تا بتوانند با شنیدن مطالبات حضرت آقا به کنشگری‌های خود جهت بدهند و در جایی که به آنها تکلیف شده قدم بردارند.

به گفته وی؛ وقتی دانشجویان در این دیدار حضور پیدا می‌کنند می‌توانند از حضرت آقا سند راه خود را دریافت کنند تا در کنشگری‌های خود خط مشی صحیح را درپیش گیرند. همچنین دیگر دستاوردی که این دیدارها برای دانشجویان دارند آشنایی آنها با دغدغه‌های سایر تشکل‌ها و دانشجویان است تا دید جامع‌تری پیدا کنند و با دغدغه‌های همسو با مطالبات حضرت آقا آشنا شوند و آنها را وارد عرصه عمل کنند.

شهیدی با اشاره به تفاوت دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری با سایر مسئولان اظهار کرد: حضرت آقا در دیدارهای دانشجویی یک مشی کلی برای تشکل‌های دانشجویی مشخص می‌کنند؛ اما در دیدار سایر مسئولان با دانشجویان به این صورت نیست و بیشتر دانشجویان از مسئولین مطالبه می‌کنند؛ ولی حضرت آقا با دیدی کلان‌تر و جامع‌تر وظایف تشکل‌ها را مشخص می‌کنند و آسیب شناسی می‌کنند و همچنین انتظارات خود را از آینده بیان می‌کنند.

وی افزود: در دیدار دانشجویان با حضرت آقا با توجه به اینکه ایشان ناظر به همه‌ی کشور هستند و اطلاعات بیشتری نسبت به تشکل‌ها دارند در مشخص کردن مسیر آن تشکل‌ها بسیار کمک کننده تر هستند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فلسفه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب عنوان کرد: با توجه به اهمیت قشر دانشجو و همچنین نقش تشکل‌ها و دانشجویان در کشور، برای راهبری و مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی این دیدار ضرورت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: همان طور که بارها این جمله‌ی حضرت آقا را شنیده‌ایم که دانشجو موذن یک جامعه است و اگر خواب بماند نماز یک امت قضا می‌شود این یعنی اهمیت قشر دانشجو در مسائل کشور. فلذا این دیدار برای روشن کردن راه دانشجویان و اهدافی از این قبیل بسیار حائر اهمیت می‌شود. زیرا دانشجو مؤثر است، دانشجو آینده ساز است و در چنین دیدارهایی اقدامات قشر دانشجو آسیب شناسی می‌شود و روند صعود یا افول مشخص می‌شود و با تشویق نقاط قوت و کمک به نقاط منفی به اثر گذاری قشر دانشجو کمک می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha