• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403012111169
  • خبرنگار : 71468

جوادی پس از المپیکی شدن: از الان قول مدال نمی‌دهم

جوادی پس از المپیکی شدن: از الان قول مدال نمی‌دهم

وزنه‌بردار دسته ۸۹ کیلوگرم ایران گفت: از الان قول مدال المپیک نمی‌دهم چون رقابت در دسته ۸۹ کیلوگرم غیرقابل پیش بینی است و تقریبا در هر مسابقه یک رکورد جهان جابه جا می‌شود.

مصطفی جوادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی جام‌جهانی وزنه‌برداری تایلند و گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی که کادرفنی انجام داد، در جام جهانی تایلند، در اوج آمادگی خودم نبودم. فقط می‌خواستم در یک‌ضرب و دوضرب یک وزنه بزنم تا قبل از المپیک در جو یک مسابقه بین المللی سطح بالا قرار بگیرم و المپیک برایم گنگ نباشد. اصلا بحث سنگین کار کردن و تلاش برای گرفتن مدال در این مسابقات نبود.

وزنه من خطا نبود

او در مورد وزنه ۲۰۶ کیلوگرم که در حرکت دوضرب زد اما مورد پذیرش هیات ژوری قرار نگرفت، گفت: قطعا اشتباه از سمت داوران بود. گوینده سالن اعلام کرد خطای آرنج بوده است که اصلا چنین چیزی نبود. حتی تماشاگران سالن هم  نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند. احتمالا بخاطر  اینکه زودتر از اعلام داوران، وزنه را پایین انداختم، خطا دادند. فکر کردم داوران اعلام کردند وزنه را پایین بیاورم چون مدت زمان زیادی وزنه را بالا نگه داشتم و نمی‌دانم چرا داوران چنین کاری کردند. این اتفاق باعث شد برای دفعات بعدی بیشتر حواسم را جمع کنم تا اگر داوران اشتباه کردند، یقه من را نگیرد. 

برای المپیک کار سخت است

جوادی با اشاره به اینکه از این پس باید به فکر المپیک پاریس باشد، تصریح کرد: امیدوارم برای المپیک آمادگی خوبی داشته باشم چون رقیبان را دیدم. تقریبا در هر  مسابقه یک رکورد جهان جابه‌جا می‌شود و واقعا شرایط سختی داریم.

وزنه‌بردار بلغارستان خط و نشان کشید

 قهرمان جهان در مورد اینکه در تایلند برخی وزنه‌برداران با وجود داشتن سهمیه المپیک باز هم سنگین کار کردند و رکوردهای خوبی به ثبت رساندند، تاکید کرد: دیدگاه کشورها برای حضور در جام جهانی تایلند فرق داشت. برخی وزنه‌برداران رقابت نکردند مانند مولداوی و ونزوئلا. کشور چین شرایط متفاوتی داشت چون رقابت داخلی برای گرفتن سهمیه المپیک داشتند. وزنه‌بردار بلغارستان  به نظرم می‌خواست خط و نشان بکشد. 

هیچ وقت نمی‌توان با خیال راحت به المپیک رفت

جوادی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند به چه رکوردی برسد و شانس گرفتن مدال المپیک دارد؟ گفت: فقط باید تمرین کنیم. هیچ موقع نمی‌توان با خیال راحت به المپیک رفت چون رقابت غیر قابل پیش‌بینی است اما به احتمال زیاد با رکوردهایی که در قهرمانی جهان داشتم، بتوان مدال گرفت. البته امیدوارم با شرایط خیلی بهتری به المپیک بروم و رکورد بالاتری داشته باشم. تلاش می‌کنم بهترین رکورد مجموع را ثبت کنم. هر چه رکورد بالاتر باشد، بهتر است و با چنین دیدگاهی تمرین می‌کنم.

او ادامه داد: البته انتظار کمک از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم تا از الان به بعد با خیال راحت تمرین کنیم. شرایط تمرینی در حد المپیک نبوده و حالا که سهمیه قطعی شده است، کمک کنند تا با شرایط بهتری در المپیک حاضر شویم. اردوی المپیک باید متفاوت‌تر باشد و انتظار داریم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قول‌هایی که داده اند را عملی کنند.

از الان قول مدال نمی‌دهم

وزنه‌بردار دسته ۸۹ کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش که از الان می‌تواند قول مدال المپیک دهد؟ گفت: قول مدال از الان نمی‌دهم چون رقابت غیرقابل پیش بینی است مخصوصا در دسته ۸۹ کیلوگرم. از ۱۰ نفر که سهمیه المپیک گرفته‌اند، هفت نفر جز وزنه‌برداران شاخص دنیا هستند و رکوردهای خیلی با ارزشی ثبت کرده‌اند. من هم تلاش می‌کنم، بهترین مدال را بگیرم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۱ ۱۷:۳۵

زیاد خودت را ازار نده کسی قدر شناس نیست