• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022820627
  • خبرنگار : 71967

شکست مذاکرات دانشجویان معترض با مسئولان دانشگاه ملبورن

شکست مذاکرات دانشجویان معترض با مسئولان دانشگاه ملبورن

مذاکرات میان دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل در فلسطین با مدیران دانشگاه ملبورن، بدون رسیدن به هرگونه توافقی به پایان رسید. این در حالی است که گفته می‌شود هر لحظه ممکن است نیروهای پلیس برای برخورد با معترضان به محوطه این دانشگاه وارد شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، پس از جلسه‌ای که بعد از ظهر جمعه بین تعدادی از معترضان دانشجوی دانشگاه ملبورن و دو مدیر دانشگاه برگزار شد، فعالان گفتند که هیچ راه حلی به دست نیامده است. معترضان گفتند که اردوی آنها در ساختمان آرتز وست تا زمانی ادامه خواهد داشت که این دانشگاه تمام ارتباطات خود با تولیدکنندگان سلاح‌های اسرائیلی را قطع کنند.

دانا الشعیر، از جمله دانشجویان معترضی بود که با پروفسور پیپ نیکلسون، رئیس دانشگاه ملبورن و پروفسور مارک کسیدی، معاون پژوهشی دانشگاه ملاقات کرد. الشعیر گفت که معترضان تلاش کرده‌اند تا گفتگویی همه جانبه با مسئولان داشته باشند، اما مدیران دانشگاه به خواسته‌های کلیدی آنها اصلا توجهی نمی‌کنند. او در این باره گفت: آنها به ما صریحا گفته‌اند که روابط خود با سازندگان تسلیحات را قطع نمی‌کنند. آنها با صراحت این موضوع را بیان کرده‌اند که منافع ملی استرالیا منافع دانشگاه است، نه حقوق بشر مردم غزه.

در این میان، زمزمه‌هایی مبنی بر دخالت نیروهای پلیس برای پایان دادن به اعتراضات در این دانشگاه شنیده می‌شود. جما اوتو، دانشجوی این دانشگاه که از ابتدا در بین معترضان حضور داشته، می‌گوید که اگر نیروهای پلیس در این ماجرا دخالت کنند، آنگاه آنها نیز توانایی این کار را دارند که دست به هر اقدامی بزنند. الشعیر نیز اذعان داشت که اگر صحنه‌های خشونت‌بار برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا در دانشگاه ملبورن نیز تکرار شود، مسئولان دانشگاه مقصر اصلی این ماجرا خواهند بود.

دانشگاه به طور علنی مهلتی را برای زمان تشدید سرکوب ارائه نکرده است و در این میان نیز پلیس ویکتوریا تایید کرد که از آنها درخواستی برای مداخله نشده است. با این حال،  دانشگاه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، گفت که عمیقا از حضور و تحصن دانشجویان نگران است و هشدار داد که پلیس ممکن است هر زمانی بخواهد در محوطه دانشگاه حضور داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha