• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1403022920725
  • منبع : فضای مجازی

سیمای یک تیم بازنده! 

سیمای یک تیم بازنده! 

از همان روز نخستِ در گرفتن طوفان الاقصی، اطمینان داشتیم که پایان این جنگ، آغاز شعله‌ور شدن آتش اختلافات داخلی در اسرائیل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی «ابوهدی» در یادداشتی با این مقدمه نوشت: امروز، پس از ۲۱۹ روز از آغاز این جنگ، شکاف عمیقی میان دو سوی قدرت در حاکمیت اسرائیل ایجاد شده است؛ سوی نظامی و سوی سیاسی، زمانی به جان یکدیگر افتاده‌اند که هیچ دورنمایی از پیروزی در این جنگ عبث دیده نمی‌شود.

شما هرگز اختلاف و درگیری در یک تیم برنده نمی‌بینید! اما در تیم‌های بازنده، همه تلاش می‌کند تا تقصیرات را از گردن خود بردارند و به دوش دیگری بیندازند.
آنچه امروز پس از کنفرانس خبری گالانت و پیام‌های نتانیاهو و اسموتریچ دیدیم، دقیقاً چهره یک تیم بازنده است.

ماجرا این است که ارتش اسرائیل روز به روز بیشتر خود را در باتلاقی بی‌پایان گرفتار می‌بیند. این همان ارتشی است که در طول این هفت، هشت ماه، در نبردی چند جبهه‌ای، ریشه جانش را از دست داده است. این ارتش در دو، سه روز گذشته، ضربات بسیار مهلکی در شمال غزه دریافت کرده است. دقیقاً همان شمال غزه‌ای که بارها ادعای پاکسازی کامل آن شده بود و از همان گردان‌های قسامی که بارها خبر از نابودی کاملشان داده شده بود. ضرباتی که حتی کارآمدتر، حساب‌شده‌تر و جان‌دارتر از روزهای نخست نبرد هستند!

در چنین شرایطی، پس از ۲۱۹ روز نبرد نفس‌گیر، امروز صدای اعتراض گالانت (وزیر دفاع) بلند شده و ناله عجز سر داده و از نتانیاهو خواسته است که فوراً و با تأکید بر فوریت، مخالفت خود را با باقی ماندن ارتش در غزه و ضرورت سپردن حکومت داخلی غزه به یک گروه فلسطینی، و نه حتی یک نهاد بین‌المللی، اعلام کند.
در پاسخ، نتانیاهو (نخست وزیر) اعلام کرده که به هیچ وجه حاضر به تعویض حماسستان با فتحستان نیست.
گالانت در پایان بیانیه خود تهدید کرده است که اگر نتانیاهو فوراً این مسئله را اعلام نکند، او به شیوه دیگری عمل خواهد کرد.

به قول برادرم تمیم:
آزادی تمام فلسطین ممکن است
و آغاز شده است
و نزدیک است
با وجود همه زخم‌ها و دردها
و شاید حتی
به خاطر همین زخم‌ها و دردها

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha