• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022920780
  • خبرنگار : 71567

شرایط و نحوه حذف اضطراری دانشجویان شریف اعلام شد

شرایط و نحوه حذف اضطراری دانشجویان شریف اعلام شد

شرایط و ضوابط حذف اضطراری تک درس نیمسال دوم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد با توجه به اینکه حذف اضطراری تک درس به صورت برخط و از طریق سامانه آموزش انجام می‌شود چنانچه حذف اضطراری درس وجود داشته باشد دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۶ خردادماه جاری نسبت به انتخاب درس و حذف اضطراری آن اقدام کنند.

پس از ثبت درخواست از طریق سامانه آموزش به طور موازی برای استاد راهنما و معاون آموزشی دانشکده ارسال شده و در صورت موافقت استاد راهنما و یا معاون آموزشی درس دانشجویان حذف خواهد شد و در صورتی هم که تا ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۸ خردادماه نظری درخصوص دانشجویان ارسال نشده باشد این امر به منزله موافقت با درخواست تلقی و درس موردنظر توسط اداره خدمات آموزشی از لیست دروس نیمسال جاری دانشجویان حذف خواهد شد.

دانشجویانی می‌توانند اقدام و حذف اضطراری یک درس نظری کنند که دروس باقیمانده آنها از حد نصاب لازم (۱۲ واحد در مقطع کارشناسی، ۸ واحد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ واحد در مقطع دکتری) کمتر نشود.

دروس کارگاه آزمایشگاه، گرافیک، تربیت بدنی و پروژه در مقطع کارشناسی امکان حذف تک درس ندارند و در موارد بسیار استثنایی در صورت وجود دلایل و مدارک موجه با درخواست دانشجو از طریق منوی درخواست‌های آموزشی موضوع پس از بررسی و موافقت استاد راهنما، معاون آموزشی دانشکده یا موافقت دانشکده با مرکز ارائه دهنده آن درس قابل بررسی خواهد بود.

دانشجویان مقطع کارشناسی که درسی را همزمان با درس هم‌نیاز یا پیش‌نیاز آن در نیمسال جاری اخذ کرده‌اند مجاز به حذف درس هم‌نیاز یا پیش‌نیاز نیستند. درخواست‌های حذف برای چنین دروسی ابتدا برای کارشناس آموزشی دانشکده ارسال می‌شود و تنها در صورت وجود دلایل و مستندات کافی و پس از تایید معاون آموزشی دانشکده قابل بررسی خواهد بود.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی دروس جبرانی، پایان‌نامه، سمینار، امتحان جامع، پیشنهاد پژوهشی، دستیار آموزشی، رساله دکتری، زبان دکتری یک، زبان دکتری دو را نمی‌توان حذف کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، در موارد بسیار استثنایی با درخواست دانشجو از طریق منوی درخواست دانشجو از مدیریت تحصیلات تکمیلی موضوع پس از بررسی و موافقت استاد راهنما و معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی قابل بررسی است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در صورت حذف تعداد واحد آنها به زیر حد نصاب می‌رسد می‌توانند از طریق منوی درخواست حذف اضطراری درخواست خود را ارسال نمایند در این صورت لازم است توضیحات خود را شرح داده و در صورت وجود مستندات مدارک خود را ارسال کنند.

به درخواست‌های حذف شده پس از ساعت ۱۵ روز ششم خردادماه به هر دلیلی از جمله تاخیر در اطلاع از نمرات تمرین‌ها و امتحانات میان‌ترم ترتیب اثر نخواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha