• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403022921537
  • خبرنگار : 71480

بسته خبری شامگاه ۲۹ اردیبهشت ایسنا

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

دستور رئیس‌جمهور برای فضای مجازی، ادامه امدادرسانی در مشهد و تخلیه آب از منازل و معابر، ارائه راهکارها برای ارتقای همکاری‌های ایران و عربستان تمدید مهلت استفاده از بن نمایشگاه کتاب برای برخی اقشار از مهمترین اخبار شامگاهی ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، جهان، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می کنیم:

ارائه راهکارهای امیرعبداللهیان برای ارتقای همکاری های ایران و عربستان

جهان:

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در عربستان در دیدار با وزیر خارجه، ضمن ارائه‌ گزارشی از آخرین تحولات روابط دو جانبه و روند مناسبات جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در سطوح مختلف، گزارشی نیز از روند برگزاری حج سال جاری ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار در  خصوص برگزاری هر چه بهتر حج سال جاری و همچنین ارتقای همکاری ها و مناسبات فی‌مابین دو کشور، راهکارهای لازم را ارائه کرد.

ادامه اختلاف‌ها در کابینه رژیم صهیونیستی

«یائیر لاپید» رئیس مخالفان رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ امشب باید استعفای خود را از بدترین کابینه طول تاریخ این رژیم اعلام کند.

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

«بنی گانتس» هم امشب در یک نشست خبری اعلام کرد تا دهم ژوئن به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخصی در مورد جنگ و بعد از آن را اعلام کند. اگر نتانیاهو خواسته های حزب من را برآورده نکند، از این کابینه ائتلافی خارج خواهیم شد.

تظاهرات صهیونیست ها علیه نتانیاهو

شنبه شب در تل آویو تظاهرات گسترده‌ای علیه کابینه نتانیاهو برگزار شد.

تظاهرات کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

به نوشته منابع خبری عبری، شهرک‌نشینان در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

ماموریت رئیسی به دهقانی فیروزآبادی

سیاسی:

حجت‌الاسلام رئیسی در صد و یکمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به معاون علمی و فناوری خود ماموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی در حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

تخلیه آب از منازل، معبر و پل های مشهد

اجتماعی:

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مشهد پس از بارش‌های شدید عصر شنبه، گفت: عملیات تخلیه آب جمع شده زیر پل و معابر تخلیه آب از منازل انجام شده است. تعداد هشت تیم عملیاتی شامل پنج تیم از هلال احمر شهرستان مشهد،  دو تیم  از هلال احمر خراسان جنوبی و تیم واکنش سریع استان خراسان رضوی با 38 نیروی عملیاتی در این ماموریت حضور دارند. همچنین هشت دستگاه خودروی کمک دار، هشت دستگاه موتور پمپ و لجن کش نیز در این ماموریت‌ها به کار گرفته شده است.

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

محمودی گفت:با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه در شهر مشهد، آماده‌باش امدادگران هلال احمر در این شهر همچنان ادامه خواهد داشت.

۳۳۰۰ تماس مزاحمت‌آمیز با اورژانس تهران

محمد اسماعیل توکلی رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: در هفته گذشته ۱۸ هزار و ۵۸۷ ماموریت از سوی اورژانس انجام شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۳۳۰۰ تماس مزاحمت‌آمیز نیز در طول هفته گذشته با اورژانس تهران برقرار شده است.

تمدید مهلت استفاده از بن نمایشگاه کتاب برای برخی اقشار

فرهنگی:

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که با توجه به استقبال قابل‌توجه از طرح هدیه بن کتاب این سازمان به بیمه‌شدگان جدید بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان و درخواست‌های تمدید این طرح، مهلت اجرای استفاده از این طرح به مدت یک هفته و تا پایان روز شنبه پنجم خردادماه تمدید شد.

ترس از بمب گذاری در جشنواره کن

عصر امروز در پی ترس از بمب گذاری، خیابان خارج از کاخ جشنواره کن مسدود شد و افسران پلیس از عبور عابران پیاده از هر جهت جلوگیری کردند و گروهی از افسران متخصص از یک کوله پشتی  که در وسط گذرگاه بود، بازرسی کردند. اما پس از بررسی‌ موضوع توسط گروه زیادی از افسران، خیابان و ورودی کاخ در ساعت ۱۵:۱۰ به وقت محلی بازگشایی شد.

چند تیم عملیاتی در مشهد مشغولند؟/ دستوری درباره فضای مجازی

با این وجود بررسی امنیتی در کن همچنان در سطح بالایی قرار دارد و شرکت کنندگان باید به صورت جداگانه از یک دروازه آشکارساز جدید عبور کنند.

برتری تیم والیبال برزیل مقابل ایران

ورزشی:

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین دیدار دوستانه خود به مصاف تیم ملی برزیل رفت و در دیداری که با توافق دو تیم در چهار ست برگزار شد، شکست خورد.

تعویق اولین پرواز سرنشین‌دار «استارلاینر»

علمی:

ناسا اعلام کرد که اولین ماموریت سرنشین‌دار فضاپیمای «استارلاینر» باز هم به تعویق افتاده است و تاریخ پرتاب جدید آن ۲۵ مه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha