• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030603775
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری تاکید کرد

استمرار راه رئیس‌جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان

استمرار راه رئیس‌جمهور شهید در حمایت از توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری از توجه ویژه شخص آیت‌الله رئیسی به زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان و رشد فزاینده این شرکت‌ها با حمایت شخص رئیس‌جمهور شهید گفت و بر استمرار حرکت ایشان در حمایت از توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، رضا اسدی فرد با اشاره به روحیه رئیس‌جمهور شهید در اهمیت بخشی به علم، فناوری و باور عمیق وی به جایگاه اثرگذار شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور شهید ما، همواره پیگیر و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بود و به طور مستمر آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان را از معاون علمی خود جویا می‌شد. ایشان، ارتباط قوی، مستمر و نظام‌مند صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز از اولویت‌های مهم می‌دانست و بر تعامل اثرگذار صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید داشت.

وی با اشاره به رونق فروش داخلی و صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، تصریح کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، گواه تلاش‌های دولت برای تحقق شعال سال و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است. این شرکت‌ها به مدد اتخاذ رویکرد علمی، فناوری و دانش‌بنیان در دیپلماسی عمومی و تعاملات بین‌المللی رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه خدمتگزار، صادرات بیش از دو میلیارد دلاری را رقم زدند که برگ زرین و افتخارآفرینی در فعالیت دولت سیزدهم و حمایت شخص آیت‌الله رئیسی از این حوزه است.

اسدی‌فرد با بیان این‌که ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از دغدغه‌های شهید جمهور بود، افزود: علاوه بر پیگیری شخصی وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان توسط آیت‌الله رئیسی، کسب اطلاع از آخرین آمارهای این شرکت‌ها، دغدغه‌ها و مشکلاتشان و پیگیری رفع این مشکلات و همچنین بحث ارتقای کمی و کیفی این شرکت‌ها مورد توجه ویژه ایشان بود و در سومین جلسه شورای‌ «راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» ارتقای کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان توام با توسعه کمی را مورد تأکید قرار دادند.

وی با اشاره به تاکید آیت‌الله رئیسی بر تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان، افزود: رئیس جمهور شهید به‌ویژه در همان جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان تاکید داشتند که همه دستگاه‌های مرتبط از معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تا وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا علاوه بر کمک به ارتقای قابلیت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان، تلاش کنند با تکمیل‌تر شدن زنجیره ارزش در تولیدات دانش‌بنیان به افزایش تولید، اشتغال و خلق ثروت برای کشور کمک کنند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با تأکید بر ادامه راه و نگاه آیت‌الله رئیسی در حمایت از توسعه این زیست‌بوم، گفت: آیت‌الله رئیسی حامی اصلی اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، همواره همراه و پشتیبان عرصه اقتصاد دانش‌بنیان بودند و معاونت علمی نیز هم‌راستا با منویات مقام معظم رهبری، تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور شهید و سیاست‌های حمایتی، مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را با قوت ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha