• یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 8609-14707.64827

واعظ زاده: اعتبارات حمايت از اعضاي هيات علمي برجسته تصويب شد نهضت توليد علم در قالب برنامه عملياتي منسجم در كشور اجرايي مي‌شود

واعظ زاده:
اعتبارات حمايت از اعضاي هيات علمي برجسته تصويب شد
نهضت توليد علم در قالب برنامه عملياتي منسجم در كشور اجرايي مي‌شود

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور اظهار كرد: با دستور مقام معظم رهبري و همت دولت در بالاترين سطوح اجرايي، ‌مقدمات حمايت از نخبگان فراهم شده تا از پايه‌هاي اول ابتدايي تا عالي‌ترين مراحل، نخبگان را شناسايي و حمايت پيوسته كنيم و اعتبارات حمايت از اعضاي هيات علمي و دانشمندان برجسته و ارائه تسهيلات به آنها به تصويب رسيده كه به زودي اجرا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر صادق واعظ زاده كه در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي سخن مي‌گفت، اظهار كرد: در جامعه ما حيات علمي از ابتدايي‌ترين مراحل تا عالي ترين سطوح علمي در جريان است و پويايي جوانان ما آينده روشن تر و پرافتخارتري را براي ايران نويد مي‌دهد.

رييس بنياد ملي نخبگان افزود: هدف از برگزاري چنين جشنواره و مسابقات علمي نمادين، ايجاد حركتي پويا و پرنشاط در سطح كشور است كه اين حركت در ايران نهادينه شده و با هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مسؤول شناسايي، تقدير و حمايت و پشتيباني از سرآمدان جوان كشور در جريان است.

دكتر واعظ زاده، تاكيد كرد: وظيفه اصلي اين است كه پس از شناسايي، راه دشوار نيل به سوي قله‌هاي عظمت و افتخار را هموار كنيم و امروز در ايران يكي از قويترين برنامه‌هاي حمايت از نيروهاي نخبه را به فرمان مقام معظم رهبري و تحت سياست‌هاي حمايت كننده از علم توسط دولت جمهوري اسلامي در جريان است و اين آرزويي بود كه در سالهاي پس از انقلاب در سر داشتيم و امروز به تحقق آن نزديك شده‌ايم.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور خاطر نشان كرد: نبايد به اين افتخاري كه امروز حاصل شده بسنده كنيم و براي جواناني كه مراحل رشد را طي كرده‌اند و تا اين مرحله رسيده اند، ادامه راه و نيل به قله‌هاي بزرگتر در پيش است.

وي اذعان كرد: بايد هدف‌هاي بزرگ علمي را در سر داشت و براي رسيدن به آنها از همه توان و امكانات استفاده كرد اما توكل بر قدرت الهي، خودباوري، پشتكار و پيگيري مستمر از مهمترين عوامل است.

رييس بنياد ملي نخبگان تاكيد كرد: اگر در تاريخ پر افتخار ايران رسيدن به قله‌هاي عظمت وجود دارد بايد در راه پيش رو نيز آنها را تكرار كنيم و تصور نكنيد كه با افتخار در چنين جشنواره‌هايي قله‌ها فتح مي‌شوند و گام به گام اين موفقيت بايد با سختي طي و فتح شود.

وي گفت: براي رسيدن به اهداف بزرگ بايد آرمانهاي ملي داشت كه بالاتر از جاذبه‌هاي علم و رسيدن به اكتشافات جديد، آرمانهاي بزرگ قرار دارند و تنها رسيدن به دستاوردهاي علمي، آرمان بشر نيست.

دكتر واعظ زاده افزود: براي اولين بار، نهضت توليد علم در كشور در قالب برنامه عملياتي مشخص مدنظر قرار گرفته كه در قالب يك يا دو دستگاه دولتي نگنجيده و حمايت از اين جنبش به فراگير شدن آن كمك مي‌كند. همچنين حمايت از فن‌آوري‌هاي حائز اولويت كشور با تخصيص اعتبارات و بودجه‌هاي كلان و برنامه‌ريزي منسجم انجام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به ضرورت توجه به تربيت نيروي انساني ادامه داد: طرح ارتقاي نيروي انساني پر استعداد در بنياد ملي نخبگان ادامه مي‌يابد تا به قويترين برنامه بين‌المللي در اين زمينه تبديل شود، زيرا همه معتقدند كه موفقيت نخبگان ايراني برتر از متوسط جهاني بوده و حضور نخبگان ايراني در دنيا زبانزد است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha