• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۸۷ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 8709-15238

معاون پژوهشي وزير علوم: 190 انجمن و 310 نشريه علمي در كشور فعالند كشور آماده جهش علمي و فن‌آوري است

معاون پژوهشي وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري با ارائه آماري از تداوم رشد فزاينده موسسات، انجمن‌ها و مراكز و قطب‌هاي علمي كشور در سال‌هاي اخير بر آمادگي كشور براي جهشي علمي و فن‌آوري تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر منصور كبگانيان روز دوشنبه در نهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور كه با حضور رييس‌جمهور و معاون علمي و فن‌آوري وي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و جمع ديگري از مسوولان در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد گفت: امروز شاهد نقطه عطف هفته پژوهش و زحمات يك عمر دانشمندان در قالب رقابتهاي فشرده و ارزيابي‌هاي علمي هستيم،

وي با بيان اين كه در اين جشنواره 130 نفر به عنوان افراد برگزيده انتخاب شدند، اعلام كرد: اعلام نكردن اسامي برخي از انجمن‌هاي علمي، قطب‌ها و مديران برتر علمي به معناي واجد شرايط نبودن آنها نبوده، بلكه تعدادي از آنها به علت انتخاب شدن در سالهاي پيش و تكراري بودن انتخاب نشدند.

دكتر كبگانيان با اشاره به آمار تصاعدي علم و فن‌آوري بيان كرد: نشريات علمي كشور كه به توليد علم و فن‌آوري مي‌پردازند، در حال حاضر 310 نشريه مي‌باشد و همچنين از سه سال گذشته 112 قطب علمي نيز مشغول فعاليت هستند.

معاون پژوهشي وزير علوم خاطرنشان كرد: در حال حاضر 190 انجمن علمي با هزاران عضو در كشور فعاليت مي‌كنند در حالي كه در سال 84 حدود 150 انجمن علمي داشتيم. همچنين بالغ بر 550 موسسه پژوهشي كه تمامي آنها مختص وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري نيست در كشور وجود دارد.

وي با اعلام اين كه 30 موسسه ملي و 29 موسسه وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري و 54 موسسه مختص دستگاههاي اجرايي جزو اين 550 موسسه پژوهشي هستند، خاطر نشان كرد: در سال 84 ، 113 مركز تحقيقات داراي مجوز مشغول به فعاليت بودند كه تا به امروز اين تعداد به 188 مركز ارتقاء پيدا كردند كه اين توجه دولت نهم به بخش خصوصي را مي‌رساند.

دكتر كبگانيان تاكيد كرد: در حال حاضر 22 پارك علم و فن‌آوري و يكهزار و 395 موسسه و شركت فن‌آور تحت پوشش پارك‌ها و مراكز رشد آماده جهش علمي و فن‌آوري هستند.

وي با اعلام اين كه دولت نهم تصميم بر افزايش بودجه پژوهشي به صورت جدي گرفته است، اضافه كرد: در دو سال اخير در اين زمينه بودجه‌هايي تصويب شده است كه اميدواريم محقق شود و بايد كاري كرد كه در صنايع و بخشهاي اجرايي اطمينان به جامعه علمي تقويت شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha