• جمعه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92061509083

حمایت‌های ویژه از ثبت اختراعات بین‌المللی

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران خبر داد:ثبت بین المللی 32 اختراع با حمایت صندوق

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ثبت بین المللی 32 اختراع با حمایت صندوق تا شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که تعداد کل اختراعات ثبت بین الملل شده کشور حدود 100 مورد اعلام شده است.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ثبت بین المللی 32 اختراع با حمایت صندوق تا شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که تعداد کل اختراعات ثبت بین الملل شده کشور حدود 100 مورد اعلام شده است.

دکترعلی حیدری در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه از سال 86 تا شهریورماه سال 92 تعداد متقاضیان درخواست‌ مساعدت برای ثبت بین المللی اختراعات 472 مورد بود، اظهارکرد: از تعداد یاد شده 47 درخواست دردست بررسی داوران است و تعداد 76 درخواست نیز در اداره های ثبت اختراع خارج از کشور فایل شده است و تعداد 270 درخواست توسط داوران صندوق مورد تایید قرار نگرفته است.

وی با تاکید براینکه 31 درخواست تایید شده توسط داوران صندوق در حال انعقاد قرار با شرکت های کارگزار جهت فایل در ادارات ثبت اختراع خارج می باشد، گفت: تا سال گذشته از تعداد کل درخواست‌های ارسال شده برای ثبت بین المللی، 25 اختراع ثبت نهایی شده و تعداد هفت اختراع به مرحله تجاری سازی رسیده است.

حیدری افزود: خوشبختانه از آغاز سال92 تاکنون هفت اختراع دیگر نیز ثبت نهایی شده‌اند.

وی ادامه داد: درسال 91 به دلیل کاهش بودجه صندوق و افزایش نرخ ارز تعداد تقاضاهای ثبت بین‌المللی اختراعات بین الملل کاهش یافت که به منظور حمایت از پژوهشگران برای ثبت بین الملل تغییرات لازم در سامانه صندوق برای تسهیل دسترسی مخترعان در دستور کار قرار دارد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: براساس ضوابط صندوق نیمی از هزینه‌های ثبت بین الملل از طرف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تامین خواهد شد و مخترعانی که موفق به ثبت بین المللی اختراع شوند، 30درصد هزینه های ثبت را به صورت تشویقی دریافت خواهند کرد و در صورت تجاری سازی آن، 20 درصد باقی مانده هزینه ها را نیز به صورت تشویقی پرداخت خواهد شد که در این راستا تا پایان سال 91 مبلغ 5477 میلیون ریال برای ثبت بین المللی پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha