• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 92072113403
  • خبرنگار : 71463

ماجرای محرومیت کشتی‌گیر افغانی که به تیم ملی ایران هم رسیده بود!

ماجرای محرومیت کشتی‌گیر افغانی که به تیم ملی ایران هم رسیده بود!

مدیر تیم کشتی گروه ساختمانی کفایتی می‌گوید که کشتی‌گیر افغان که شناسنامه ایرانی دارد برای تیم ملی ایران هم کشتی گرفته است.

مدیر تیم کشتی گروه ساختمانی کفایتی می‌گوید که کشتی‌گیر افغان که شناسنامه ایرانی دارد برای تیم ملی ایران هم کشتی گرفته است.

کریم کفایتی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سامان کبیری که حالا به خاطر افغان بودن و داشتن شناسنامه جعلی ایرانی محروم شده است، در رده نوجوانان و جوانان از طرف ایران در تورنمنت‌های هند، قزاقستان و ترکیه اعزام شده است. چطور وقتی فدراسیون نتوانسته اصالت او را متوجه شود ما باید می‌فهمیدیم! اگر قرار است به خاطر این اتفاق ما محروم شویم، پس تیم ملی هم باید محروم شود.

وی افزود: کبیری پاسپورت و شناسنامه ایرانی دارد . ضمن این که رضایت نامه او را هیات کشتی فریدون کنار صادر کرده و اگر کسی قرار باشد جواب دهد مسئولان فریدون کنار هستند نه ما. مربی تیم فریدون کنار (ذبیح محمدی) برای کبیری شناسنامه جعلی گرفته است و خودش در مصاحبه‌ای گفته که این کشتی‌گیر شاگرد چندین ساله من است و خودم او را پرورش داده‌ام، حالا چطور شده که به این مساله اعتراض می‌کنند؟

کفایتی همچنین درباره رای کمیته‌ انضباطی درباره سامان کبیری، گفت: کمیته‌ انضباطی حتی نماینده تیم ما را دعوت نکرده است و رای را به صورت غیابی صادر کرده . ما در جریان این کار نبودیم و آن را قبول نداریم. الان هم نامه اعتراضی به کمیته‌ انضباطی و فدراسیون نوشته‌ایم که اگر رسیدگی نشود در مراجع قضایی هم شکایت خواهیم کرد. این‌ها با آبروی ما بازی کرده‌اند در صورتی که کشتی‌گیر تیم ما شناسنامه ایرانی داشته و ما نمی‌توانستیم بفهمیم که او افغانی است.

مدیر تیم کشتی گروه ساختمانی کفایتی در پایان ، اظهار کرد: متاسفانه آقایان فقط برای این که تیم ما به فینال لیگ دسته یک کشتی نرود، این کارها را کردند و آبروی ما را بردند. کشتی گیری که چندین سال در مازندران کشتی گرفته حالا به عنوان کشتی‌گیر قاچاقی شناخته می‌شود. از کسانی که برای کبیری شناسنامه جعلی درست کرده‌اند شکایت می‌کنیم و دست از سرشان بر نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، سامان کبیری قبل از این که برای تیم کفایتی کشتی بگیرد در رده نوجوانان به همراه تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی قرقیزستان اعزام شده اما به دلیل مصدومیت کشتی‌گیر دیگری به جای او به میدان رفت. او همچنین در وزن 50 کیلوگرم به تیم ملی جوانان ایران دعوت شده و حتی در برخی از اردوهای تیم ملی بزرگسالان نیز در اردو بوده است اما حالا پس از دو سه سال حضور در اردوی تیم ملی ایران، کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، مربیان یک تیم باشگاهی را به دلیل استفاده از این کشتی‌گیر که گفته می‌شود افغانی است، محروم کرده که این اقدام کمیته انضباطی جای سوال دارد و شبهه برانگیز است. کبیری شناسنامه و پاسپورت ایرانی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha