• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93033117069

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

ارائه دستورالعمل مطالعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان

ارائه دستورالعمل مطالعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه دستورالعمل حمایت از انجام مطالعات بازار، مدل تجاری، طرح کسب وکار و مطالعات فنی و اقتصادی برای طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسه هیأت عامل این صندوق خبر داد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه دستورالعمل حمایت از انجام مطالعات بازار، مدل تجاری، طرح کسب وکار و مطالعات فنی و اقتصادی برای طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسه هیأت عامل این صندوق خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی پس از تشکیل جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، هدف از ارائه و تصویب این دستورالعمل را رعایت بندهای 9 تا 13 ماده 3 اساسنامه صندوق عنوان کرد.

وی افزود: قرار است به موجب این دستورالعمل مدیریت بهینه منابع و سرمایه صندوق، کاهش ریسک‌های اجرایی و مالی و افزایش اطمینان نسبت به بازپرداخت تسهیلات، جهت بررسی طرح شرکت‌های دانش‌بنیان که متقاضی دریافت تسهیلات یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای طرح‌های خود بوده و مطالعات مقدماتی لازم را انجام نداده‌اند، پیشنهاد و تصویب ‌شود.

وی با بیان این که دستورالعمل حمایت از انجام مطالعات برای طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در هفت ماده تنظیم شده است، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از تهیه طرح جامع (Master Plan) و سایر اسناد پشتیبان برای طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شامل گزارش‌های مطالعاتی مقدماتی، مدل تجاری، طرح کسب‌وکار، مطالعات فنی و اقتصادی، مطالعات تحلیل بازار و نظایر آن حمایت می‌کند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: این اسناد در موارد مختلفی نظیر ایجاد واحد تولید جدید، گسترش سبد محصول از نظر نوع، افزایش ظرفیت تولید موجود و ارزیابی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بکار می‌روند. اجرای مطالعات و تهیه مستندات مزبور توسط شرکت‌های دارای صلاحیت صورت می‌گیرد و صندوق نوآوری و شکوفایی فهرست شرکت‌های دارای صلاحیت را برای انجام مطالعات و ارائه خدمات فوق تهیه و اطلاع‌رسانی می‌کند.

سلطانی خاطرنشان کرد: به موجب این دستورالعمل صندوق نوآوری و شکوفایی بزودی تعرفه مالی هزینه‌های خدمات مطالعات مزبور را تهیه و اطلاع‌رسانی می‌کند. ضمن آنکه صندوق درصورت درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان و در قبال انعقاد قرارداد سه جانبه بین این شرکت‌ها و شرکت‌های معرفی شده طبق ماده 3 و بر اساس تعرفه‌های ماده 4، می‌تواند تا سقف 50 درصد هزینه انجام خدمات فوق را از طریق یکی از صندوق‌های عامل تقبل ‌کند؛ شرکت متقاضی باید حداقل 50 درصد هزینه خدمات فوق را رأساً پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: هر شرکت حداکثر یک‌ بار در سال می‌تواند از خدمات فوق استفاده کند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: صندوق موظف است تمهیداتی را اتخاذ کند که شرکت‌های انجام دهنده خدمات فوق، مطالعات مزبور را بر اساس فرضیات واقع‌گرایانه، اطلاعات موثق و هزینه‌های قابل دفاع به انجام برسانند. از این رو صندوق از شرکت‌های امین با تخصص مشابه به منظور ارزیابی نهایی گزارش‌ها، استفاده و بازخورد ارزیابی‌های انجام شده را به شرکت‌های خدمات‌دهنده منتقل کرده و ساز و کار مستندسازی، رتبه‌بندی شرکت‌های مزبور را در صندوق نوآوری و شکوفایی به تدریج آماده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha