• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93102413398

رقابت بیش از 2000 دانش‌آموز در هجدهمین دوره مسابقات نادکاپ شریف

رقابت بیش از 2000 دانش‌آموز در هجدهمین دوره مسابقات نادکاپ شریف

ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی دانشگاه شریف از روز 22 دی ماه آغاز و تا 17 بهمن ماه ادامه دارد.

ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی دانشگاه شریف از روز 22 دی ماه آغاز و تا 17 بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر وثوقی وحدت معاون دانشجویی دانشگاه شریف و رییس شورای سیاستگذاری مسابقات در نشست خبری هجدهمین دوره مسابقات نادکاپ شریف با تاکید بر این که لازم است یک همگرایی مثبت صورت گیرد تا شاهد شکوفایی نسل جدید متناسب با استعدادهای آنها باشیم، عدم توجه به تفاوت‌های فردی، انضباط سخت و زورمدارانه، برنامه درسی و جدول ساعات غیرقابل انعطاف برای فعالیت‌های کلاس، عدم آشنایی مدرسان با ویژگی‌های جوان و نوجوان خلاق و روش‌های تدریس سنتی و مبتنی بر معلم محوری را از جمله موانع بروز خلاقیت در دانش آموزان ذکر کرد.

وی افزود: تاکید بر نمره دانش آموزان به عنوان ملاک خوب بودن، عدم پذیرش ایده‌های جدید، فشار برای همنوایی با دیگران و سکوت در مقابل اظهارنظر معلم و همچنین تاکید بر تفکر همگرا به جای تفکر واگرا از دیگر مواردی است که مانع بروز خلاقیت در دانش آموزان می‌شود.

وی تاکید کرد: باید بحث پژوهشی را در مدارس تقویت کنیم و از آموزش صرف فاصله بگیریم.

دکتر وثوقی افزود: دو دوره قبل این مسابقات نیز در دانشگاه شریف برگزار شد و ما در این سالها شاهد شور و شعف خاصی در دانش آموزان و اولیای آنها بودیم و خوشبختانه کار برخی از دانش آموزان در این مسابقات با فعالیت دانشجویان ما در برخی از آزمایشگاه‌ها برابری می‌کند.

وی هدف از برگزاری مسابقات نادکاپ را ایجاد روحیه و فاصله گرفتن دانش آموزان از آموزش صرف دانست و گفت: امیدوارم که با کمک شما نمایندگان رسانه پوشش خوبی از این مسابقه صورت پذیرد.

در ادامه نشست هادی اسماعیلی دبیر اجرایی هجدهمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی نادکاپ طی سخنانی گفت: سال گذشته 20 هزار دانش آموز از سراسر کشور در دوره‌های آموزشی ما شرکت کردند که از این میان در حدود 2500 نفر از آنها موفق به شرکت در مسابقات شدند.

وی افزود: ما دو متد در ارائه آموزش‌های خود در نظر گرفته‌ایم که آموزش از راه بازی و آموزش از راه مسابقه از جمله این روش‌ها است.

اسماعیلی افزود: تمامی اهداف بنیادی و توسعه‌ای ما در راستای آموزش با محوریت مهارت و خلاقیت دیده شده است و تمام تلاش ما این است که برای دانش آموزان بعد از شناسایی توانمندی‌هایشان فضایی پر از مهارت آموزی و پرورش خلاقیت ایجاد شود.

دبیر اجرایی مسابقات نادکاپ در ادامه افزود: دانش آموزان رده‌های مختلف سنی می‌توانند در 26 بخش رباتیک، 5 بخش هوافضا، 5 بخش نانوشیمی، 4 بخش زیست فناوری، 4 بخش نجوم و 4 بخش اپلیکیشن های اندروید به رقابت یکدیگر با بپردازند.

وی توضیح داد: رقابت‌های نادکاپ در چهار رده سنی شامل سه سال اول دبستان، سه سال دوم دبستان، سه سال اول دبیرستان و سه سال دوم دبیرستان ترتیب یافته و در حدود 50 بخش مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: ثبت نام در این مسابقه از روز 22 دی ماه آغاز شده است و تا 17 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. همچنین مسابقات در دو روز 30بهمن و یکم اسفند ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha