• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 93121609401

انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه‌های سمنان

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در سفر به سمنان، ضمن نشست با محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دو تفاهم‌نامه همکاری نیز با این دو دانشگاه منعقد کرد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در سفر به سمنان، ضمن نشست با محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دو تفاهم‌نامه همکاری نیز با این دو دانشگاه منعقد کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با دانشگاه سمنان، به امضای دکتر نصرت الله ضرغام رئیس صندوق و دکتر عباس هنربخش رئوف رئیس این دانشگاه رسیده است.

موضوع این تفاهم‌نامه شامل "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی پسا دکتری در راستای سیاستها و اولویتهای تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه و صندوق"، "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی و پژوهشی در راستای محورهای تحقیقاتی تعیین اولویت شده توسط دانشگاه و صندوق" و "ایجاد لینک پورتال صندوق برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام (www.insf.org)" است.

بنابر این گزارش، ضرغام در همین سفر، تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران با دانشگاه علوم پزشکی سمنان را نیز امضا کرد.

این تفاهم‌نامه در جمع محققان و اعضای هیات علمی این دانشگاه، به امضای دکتر نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه نیز شامل "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی پسا دکتری در راستای سیاستها و اولویتهای تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه و صندوق"، "همکاری در زمینه اجرای ده طرح تحقیقاتی و پژوهشی در راستای محورهای تحقیقاتی تعیین اولویت شده توسط دانشگاه و صندوق" و "ایجاد لینک پورتال صندوق برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام (www.insf.org)" است.

مدت تفاهم‌نامه‌ها (پنج سال از زمان امضاء)، شرایط تمدید آنها، اعتبار مالی و نحوه اجرا در دو تفاهم‌نامه ذکر شده است.

بر اساس این گزارش، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در جمع دانشگاهیان سمنان، به روند شکل گیری شورای پژوهش‌های علمی کشور در سال 1368 و ادامه ماموریت آن، توسط صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و اطلاعاتی از انواع خدمات صندوق و چگونگی بهره مندی از این خدمات حمایتی ارائه داد.

وی بیان کرد: 14 کارگروه با موضوعات گوناگون که متناسب با نیاز کشور انتخاب شده‌اند، در صندوق حمایت ازپژوهشگران فعالیت می‌کنند که وظیفه بررسی طرح‌های پژوهشی ارائه شده به صندوق را که متقاضی حمایت مالی هستند، به عهده دارند.

ضرغام ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، تاکنون طرح‌های پیشنهاد شده محققان کشور را پس از بررسی و تصویب در کارگروه‌ها و کمیته تخصصی، مورد حمایتهای مالی قرار می‌داد، اما هم اکنون علاوه بر این رویه، بر اساس سیاست جدید صندوق و استفاده بیشتر از ظرفیتهای علمی داخل و خارج از کشور، نسبت به سفارش تحقیقات به دانشمندان نیز اقدام می‌کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران همچنین گفت: با توجه به نیاز جامعه به پژوهش‌هایی در زمینه "مدیریت پژوهش"، "اقتصاد پژوهش" و "چگونگی شناسایی استعدادها و پرورش آنان"، از کارگروه‌ها خواسته شده است تا این موضوعات را به صورت پروژه‌های تحقیقاتی، به محققان برجسته کشور سفارش دهند.

وی همچنین به "حمایت از مخترعان و ثبت اختراع"، به عنوان بخش دیگری از فعالیتهای صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و گفت: تاکنون با حمایت صندوق، 38 اختراع در خارج از کشور و عمدتا در آمریکا ثبت شده که هشت اختراع به مرحله فروش رسیده است، ضمن آنکه 54 اختراع نیز تائید شده و در حال انجام مراحل مربوطه است.

ضرغام با اشاره به حمایت این صندوق از پژوهشگران از طریق پسا دکترا تصریح کرد: تاکنون صندوق با عقد قرارداد یا تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، متعهد به حمایت مادی و معنوی از 480 پروژه پسا دکترا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha