• جمعه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94053017033
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان سنجش:

دانشگاه‌ها باید برای دوران پساتحریم آماده شوند

دانشگاه‌ها باید برای دوران پساتحریم آماده شوند

رئیس سازمان سنجش گفت: دانشگاه‌ها باید برای دوران پساتحریم آماده شوند.

رئیس سازمان سنجش گفت: دانشگاه‌ها باید برای دوران پساتحریم آماده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، " ابراهیم خدایی" ،در آیین اختتامیه شانزدهیم المپیاد بین‌المللی ریاضی،هشتمین المپیاد بین‌المللی شیمی و دومین المپیاد بین‌المللی آمار با بیان اینکه ما با مرز بین بین‌المللی شدن و بین‌المللی رفتار کردن فاصله زیادی داریم، اظهارکرد: برای پیوستن به جامعه بین‌الملل باید سخت افزار و نرم‌افزار باهم آماده شوند. در حالیکه تاکنون خیلی کم به این مسئله پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور نباید به این میزان رشد و توسعه بسنده کنند،افزود: رشد و توسعه علمی در دانشگاه‌ها نباید کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر افزایش سرعت رشد علمی در کشور ادامه داد: در دو سال اخیر سرعت علمی کشور که 11 برابر متوسط رشد جهانی بوده و این نرخ رشد ثابت مانده است که ایم مساله ی ثابت ماندن نباید این اتفاق بیفتد.

خدایی با اشاره به سیاست‌های سازمان سنجش در خصوص پذیرش دانشجو،اظهارکرد: جداسازی سنجش و پذیرش یکی از سیاست‌های سازمان سنجش است به‌طوری‌که سازمان سنجش به سازمان تخصصی سنجش تبدیل شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به درجه‌ای از رشد و بالندگی برسند که پذیرش را خودشان انجام دهند و سازمان سنجش وارد بحث پذیرش نشود.

وی با بیان اینکه تکرار و اعتبار بخشی به آزمون‌ها از دیگر سیاست‌های سازمان سنجش است، عنوان کرد: به شدت درحال پیگیری این موضوع هستیم به‌طوری‌که در آزمون دکتری سال 95 این دو سیاست اعمال خواهند شد و پذیرش به دانشگاه واگذار شده و 2 بار در سال صورت می‌گیرد.

به‌گزارش ایسنا؛ در شانزدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی تیم‌های ایران،روسیه و تاتارستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، المیپاد بین‌المللی شیمی تیم‌های روسیه تاتارستان،ایران و ترکمنستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در المپیاد آمار کشور ایران رتبه اول و ترکمنستان رتبه دوم را کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۳:۰۳

خواهشا از اين سنجشي ها بپرسيد دقيقا چه زماني نتايج نهايي ارشد سراسري رو ميزنن؟! کلي انتظار کشيديم