• سه‌شنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94101508663

از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت می‌گیرد

اعطای پژوهانه به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری تخصصی

اعطای پژوهانه به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری تخصصی

بنیاد ملی نخبگان از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های‌ دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که یکی از نیازهای پژوهش بنیاد را برطرف کند، پشتیبانی می‌کند.

بنیاد ملی نخبگان از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های‌ دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که یکی از نیازهای پژوهش بنیاد را برطرف کند، پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، محورهای پژوهش مورد نیاز شامل «مبانی نظری مفهوم نخبگی»، «نظام شناسایی دانش‌آموزان مستعد برتر»، «نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی آموزشی، تربیتی و هدایتی برای دانش‌آموزان مستعد برتر»، «شاخص‌ها و سنجه‌های شناسایی دانشجویان مستعدبرتر»، «نظام آموزشی و هدایتیِ دانشجویان مستعد برتر»، «نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریتیِ مناسب در محیط‌های علمی و فناورانه»، «طراحی نظام به‌کارگیری و اثرگذاری نخبگان علمی، فناورانه و فرهنگی در کشور»، «روش‌های مناسب برای الگوسازی و تکریم نخبگان علمی، فناورانه و فرهنگی»، «نظام شناسایی استعدادهای هنری، ادبی، قرآنی، مدیریتی، فرهنگی، حوزوی، صنعتی و فناورانه»، «اخلاق نخبگی و فرهنگ نخبگانی در اسلام و ایران»، «تاریخ نخبگی و نخبگان در ایران و جهان»، «نظام‌های آموزشی و پژوهشی ویژه نخبگان در جهان»، «نهادهای تخصصی حرفه‌ای و نقش آنها در نظام نخبگانی»، «پژوهش‌های مرتبط با سند راهبردی کشور در امور نخبگان»، «نظام چرخش نخبگان و خروج نخبگان از چرخه خدمت»، «آسیب‌شناسی برنامه‌های موجود در حوزه‌های شناخت، جذب و هدایت اجتماعات نخبگانی»، «نیازسنجی روانی عاطفی و شغلی اجتماعی اجتماعات نخبگانی»، «مفاهیم اختراع، اکتشاف، نوآوری و روش‌های علمی ارزیابی آنها»، «بازنگری نظام علمی و فناورانه کشور برای نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری»، «بازنگری نظام‌های اجرایی و صنعتی کشور برای نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری» است.

مبلغ پژوهانه برای برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد 30 میلیون ریال و برای دانشجویان دکتری تخصصی 60 میلیون ریال است که از این اعتبار 75 درصد به دانشجو و 25 درصد به استاد(ان) راهنما پرداخت می‌شود.

دانشجویانی که موضوع پایان‌نامه‌ آن‌ها مرتبط با محورهای پژوهشی است، می‌توانند به‌ شرح زیر عمل کنند: «معاون پژوهشی دانشگاه/ پژوهشگاه، دانشجو را به ‌همراه موضوع پژوهش و نسخه‌ای از طرح‌نامه مصوب پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند» و «بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی و تائد طرح‌نامه، قرارداد اعطای پژوهانه را با دانشگاه/ پژوهشگاه عقد می‌کند».

پرداخت پژوهانه طی دو مرحله صورت می‌پذیرد که مرحله اول پس از عقد قرارداد بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه و مرحله دوم پس از دفاع موفقیت‌آمیز دانشجو در بنیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha