• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94101609257
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در یک پایان‌نامه دانشجویی صورت گرفت

بررسی رابطه هوش عاطفی کارکنان با ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان

یافته‌های یک پایان‌نامه حاکی از آن است که بین مؤلفه‌های خودآگاهی، خودانگیزشی، خودتنظیمی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی با ارزش ویژه برند رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

یافته‌های یک پایان‌نامه حاکی از آن است که بین مؤلفه‌های خودآگاهی، خودانگیزشی، خودتنظیمی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی با ارزش ویژه برند رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان، نگین یاراحمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در پایان‌نامه خود تحت عنوان «رابطه هوش عاطفی کارکنان با ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی: فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه شهر اصفهان)» و با راهنمایی مژگان بهرامی به بررسی رابطه مؤلفه‌هایی همچون خودتنظیمی و خودانگیزشی با ارزش ویژه برند پرداخته است.

امروزه برند عاملی اساسی به شمار می‌رود که می‌تواند مزیت رقابتی محکم و نیرومندی برای سازمان‌ها به ارمغان آورد. در این میان ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می‌شود. از آنجایی که یکی از مؤلفه‌های کلیدی در زمینه برندسازی خدمات، کارکنان سازمان هستند، پرداختن به هوش هیجانی کارکنان به عنوان عاملی که قابلیت‌ها و مهارت‌های آنان را به شدت تحت تأثیر قرار داده و هیجانات را در جهت بهبود ارزش ویژه برند هدایت می‌کند، اهمیت فراوانی دارد.

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین هوش هیجانی کارکنان و پنج مؤلفه آن (خودآگاهی، خودانگیزشی، خودتنظیمی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی) با ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در فروشگاه‌های رفاه شهر اصفهان پرداخته است.

این پایان‌نامه کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده‌ها، تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل مشتریان و کارکنان فروشگاه‌های رفاه شهر اصفهان است که حجم نمونه برای کارکنان با روش حجم جامعه محدود با استفاده از جدول مورگان 130 نفر انتخاب شدند و برای مشتریان با توجه به نامحدود بودن جامعه 384 نفر انتخاب شد.

نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می‌دهند که بین مؤلفه‌های خودآگاهی، خودانگیزشی، خودتنظیمی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی با ارزش ویژه برند رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha