• دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 94111207560
  • خبرنگار : 90047

پاسخ رییس پژوهشگاه تر‌بیت ‌بدنی به انتقادات مربیان بدنساز

قراخانلو: انتقادها به دوره پیشرفته بدنسازی را قبول داریم

قراخانلو: انتقادها به دوره پیشرفته بدنسازی را قبول داریم

رییس پژوهشگاه تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی نسبت به انتقادات صورت گرفته نسبت به دوره بدنسازی پیشرفته برای مربیان، گفت: انتقادات را مورد توجه قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد در سومین دوره برگزاری بدنسازی پیشرفته در اسفندماه هم در خصوص اساتید و هم در زمینه موضوعات مورد تدریس تنوع ایجاد کنیم.

رییس پژوهشگاه تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی نسبت به انتقادات صورت گرفته نسبت به دوره بدنسازی پیشرفته برای مربیان، گفت: انتقادات را مورد توجه قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد در سومین دوره برگزاری بدنسازی پیشرفته در اسفندماه هم در خصوص اساتید و هم در زمینه موضوعات مورد تدریس تنوع ایجاد کنیم.

رضا قراخانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌ر کرد: موضوع بدنسازی یکی از حیطه‌های مورد نیاز و دارای ابهام در حوزه علم ورزش است که باید در این زمینه خودمان را به سطح دانش روز جهان نزدیک کنیم تا بهترین بهره‌برداری را از موضوع بدنسازی برای پیشرفت ورزشکاران داشته باشیم؛ به همین دلیل در این دوره بدنسازی پیشرفته را برای مربیان برگزار کردیم. البته با توجه به متقاضیان زیادی که در دوره اول با آن مواجه بودیم و استقبال خوبی که از سوی مربیان رشته‌های مختلف برای شرکت در دوره بدنسازی پیشرفته صورت گرفته بود، ما ترغیب شدیم تا دوره دوم را برگزار کنیم و هم اکنون نیز در صدد هستیم تا دوره سوم بدنسازی پیشرفته را نیز برای افرادی که ثبت‌نا‌م کرده‌اند و نتوانسته اند در دوره دوم شرکت کنند، برپا کنیم.

رییس پژوهشگاه تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی با اشاره به رضایت بالای قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این دوره، خاطر‌نشان کرد: در مجموع بازخوردهای بسیار مثبتی از کل سطح این دو دوره دریافت کردیم، هر چند که تعدادی از شرکت کنندگان انتظارات بیشتری از سطح کیفی این دوره داشتند که امری طبیعی است و انتقاد آنها قابل قبول است. البته به نظر می‌رسد دلیل این گونه انتقادات در وهله نخست بر می‌گردد به این که، اکثر افراد انتقاد کننده دارای دانش بالایی در حوزه متدولوژی تمرین و صاحب علم و تجربه هستند. طبیعی است که توقعات آنها به صورت کامل برآورده نشود و این به مشکل هم طراز نبودن شرکت کنندگان بر می‌گردد.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: در یک کارگاهی که 90 نفر شرکت کننده داشته باشد، تردیدی نیست که این 90 نفر چون از سطوح مختلف دانش برخوردارند در بین آنها نارضایتی نیز وجود داشته باشد. اما دلیل دیگر نارضایتی برخی از شرکت کنندگان به ضعف‌هایی بر می‌گردد که در دوره وجود داشت. مثلا ضعف در ترجمه مطالب ارائه شده توسط مدرس خارجی این دوره که به این مساله تعداد قابل توجهی از افراد تذکر دادند. همچنین عدم پاسخگو بودن یکی از اساتید به سوالات مربیان سبب انتقاد قابل توجهی از شرکت کنندگان نسبت به دوره شده بود که بدون شک این گونه انتقادات باید از سوی پژوهشگاه تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی مرتفع شود.

قراخانلو تاکید کرد : در دوره‌های بعدی بر اساس اطلاعاتی که از شرکت کنندگان دریافت می‌کنیم حتی تنوعی را در اساتید و موضوعات تدریس اعمال خواهیم کرد و سعی‌مان بر این است تا از نفرات بیشتر به عنوان اساتید بهره ببریم و موضوعات و آیتم‌های مورد نیاز شرکت کنندگان را در برنامه‌های آتی در نظر بگیریم. به‌ هر‌ حال پژوهشگاه برای بالا بردن سطح دانش متدولوژی تمرین و بدنسازی در کشور تلاش بیشتری به عمل خواهد آورد.

قراخانلو راجع‌ به اساتید دوره نیز گفت: ما اساتید ارزشمندی را در داخل داریم، حتی افرادی که در مورد اساتید انتقاد داشتند، تنها روی یک مورد انتقاد داشتند نه تمام اساتید، اما ما به نظر شرکت کنندگان ارزش قائل هستیم و در دوره بعدی بدنسازی از اساتید دیگر استفاده خواهیم کرد.

وی از برگزاری سومین دوره بدنسازی پیشرفته حر‌فه‌ای و نیمه حر‌فه‌ای همزمان با برپایی همایش بین‌المللی تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی در اواخر اسفند ماه خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: اگر شرایط و امکانات اجازه دهد، دوره سوم بدنسازی را با رویکرد جدید همزمان با همایش بین‌المللی تر‌بیت ‌بدنی و علوم ورزشی برگزار خواهیم کرد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۱۲ ۲۳:۱۴

خيلي خوبه دکتر قراخانلو اين موضوع را قبول کردن ولي من يه سوالي از دکتر قراخانلو دارم اقاي دکتر به نظر شما کار پژوهشگاه برگزاري کارگاه و دوره مربي گريه؟؟؟هدف از پژوهشگاه چیه ؟؟الان چند تا طرح پژوهشي تو اين پژوهشگاه تحت نظارت شما انجام شده جز اينه که اساتيد مشغول در پژوهشگاه براي خودشان طرح تعريف ميکنن و از بودجه هاي دولتي استفاده ميکنن و در اخر هيچ خروجي هم نداره من احساس ميکنم پژوهشگاه شده محل اجراي نمايشه . هدف پژوهشگاه برگزاري دوره مربي گري نيست . دوره مربي گري رو فدراسيون هاي مختلف برگزاي ميکنن و کميته ملي المپيک هم دوره تربيت مربي بدنساز را سالهاست برگزار مي کنه.هدف ازين دوره فقط درامد زاييه الان خروجي هييت علمي پژوهشگاه چيه . چند مقاله معتبر در زمان خدتمشان منتشر کردند ؟؟جز اين هست که پژوهشگاه شده يه حياط خلوتي که دانشجوهاي نور چشميتان را که به عناوين مختلف انجا ببريد در اخر هم خروجي نداشته باشند؟؟؟