• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95050111645
  • خبرنگار : 71523

برگزاری آزمون دکتری در آبان‌ لغو شد

برگزاری آزمون دکتری در آبان‌ لغو شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد برگزاری آزمون دکتری در آبان‌ماه اظهار کرد: امسال آزمون دکتری در آبان‌ماه برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان سنجش برگزار شد در مورد اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری سال 95 اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید تا 28 مردادماه اسامی پذیرفته‌شدگان را به سازمان سنجش اعلام کنند و پس از اینکه اسامی توسط سازمان سنجش تایید شد از طریق دانشگاه‌ها به پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

وی در مورد آزمون دکتری در سال 96 توضیح داد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و طبق قانون آزمون دکتری برای ورودی سال 96 از دروس تخصصی بوده و 50 درصد تاثیر مستقیم دارد. در واقع آزمون سال 95 از نظر محتوا با آزمون سال 96 قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون دکتری سال 96 در اسفندماه امسال با ترکیب دروس تخصصی و میزان تاثیر 50 درصد برگزار خواهد شد و مدت اعتبار آن بعد از تصویب شورای سنجش و پذیرش اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۱:۵۴

یعنی ازمون سال 96 دوباره میشه مثل دو سال پیش که هر کسی دروس تخصصی رشته انتخابیش رو میخوند و دیگه از دروس پایه نیست ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۴:۵۲

یعنی اینده یک مشت جوون هیچی... به امید کار پیدا کردن بشین بخون تا الان بعد میاین یهو دو ماه مونده به کنکور اعلام میکنین که کنکور ابان لغو و منابع عوض شد..اگه قرار بود نباشه چرا توو جدول زمانبندی کنکور ابان ماهو میارین یه شخص کلی برنامه میریزه وقت میذاره میخونه...چه راحت یک شبه با فردای جوونای مملکت بازی میشه. متاسفم

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۵:۳۸

کدوم ازمون دکترا؟ دکترای وزارت بهداشت یا دکترای وزارت علوم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۷:۴۴

خواهش میکنم از مسولان سایت ایسنا که پیگیر ظلمی که این عزیزان در حق خیلی ها کردند باشید. طبق ایین نامه وزارت علوم که اذر سال 94 ابلاغ شد. قرار بود که رتبه ازمون سال 94 برای ابان سال 94 نیز دارای اعتبار باشد. من و خیلی از داوطلبین دیگر بر اساس این ایین نامه برنامه ریزی کرده و در اسفند رتبه خوبی را کسب کردیم اما برای مصاحبه جایی نرفتیم به این امید که ابان ماه می توانیم از رتبه کسب شده استفاده نماییم. اما بدون هیچ اطلاعیه قبلی و 3ماه مانده به برگزاری کنکور ابان، خیلی ناگهانی خبر از لغو ان داده اند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۷:۵۱

هر دم از این باغ بری میرسد.معلوم.نیست چی به چیه...

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۸:۳۲

سلام الان تکلیف چیه؟ من این همه وقت گذاشتم ؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۶

یعنی به خدا دیوونه شدم دیگه نمیدونم چیکار باید بکنم... امشب میخوابم فردا پا میشم میبینم یه قانون جدید اومد و کل برنامه ریزی هام به هوا رفت

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۶

واقعا چرا باید مسئولان ما یک شبه تصمیم بگیرند که یه کنکوری دوبار در یک سال برگزار شود و محتوای آن را تغیر دهند، مجددا آن را تغیر دهند. چرا ما باید در عالی ترین سطح آموزش کشورمان یک چنین بی برنامگی را داشته باشیم؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۵

لطفا در مورد دروس تخصصی اطلاع رسانی کنید، یعنی چی؟ همون دروس تخصصی ارشد که دو سال قبل ازش سوال طرح میشد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۲۱:۰۲

الان یعنی حذف کنکور یعنی قطعیه ؟؟ پس چرا تو سایت سازمان سنجش اطلاعیه ای چیزی ننوشتن که ازمون ابان ماه حذف شده؟؟ بعد گفته دروس تخصصی یعنی استعداد تحصیلی و .. حذف شد؟؟ ولی اون قسمت تاثیر 50درصدی خیلی خوب شده البته از نظر من

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۹ ۲۲:۳۰

خیلی وقت پیش مجلس یه مصوبه داشت در مورد آزمون دکتری. الآن دولت مجبوره اون مصوبه رو اجرا کنه، وگرنه تمایل دولت این بود که پذیرش دکتری رو عمدتاً به عهده‌ی خود دانشگاه‌ها بذاره، و کنکور آبان هم در همین جهت بود. ولی بر اساس مصوبه‌ی مجلس، نمی‌تونه چنین کاری بکنه.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۰۰:۰۶

سلام لغو کنکور ابان از بدترین خبرهایی بود که شنیدم کلی به هم ریختم ولی هنوزامیدمو از دست ندادم امیدوارم صدای من و امثال من به گوش شنوای!! مسولین برسه با خوب یا بد بودن لغو کاری ندارم بحث من اینه: هیچ کسی حق نداره وقت و انرژی ما رو به تمسخر بگیره ازتون خواهشمندم پیگیر حق ضایع شده مون باشید ممنون.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۰۰:۱۰

سلام لطفا هر چه زود تر تکلیف این جوونا رو مشخص کنید کم دردسر ندارن تو این وضعیت بیکاری

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۰۹:۵۳

با تشکر از رییس محترم سازمان سنجش و تصمیم بسیار عالی

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۲۰ ۱۳:۱۷

یعنی فقط باید تاسف خورد. چرا به خودشون اجازه میدن با اینده جوونا بازی کنن ، یعنی چی که 2 ماه به کنکور حذفش کنن ، چرا جوونا میرن خارج!!! من واقعا تعجب میکنم چند تا بچه اینطوری تصمیم نمیگیرن !!!