• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95061308416
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

در دیدار رییس بنیاد علم پاکستان با ضرغام مطرح شد

گسترش روابط علمی و فناورانه ایران و پاکستان

گسترش روابط علمی و فناورانه ایران و پاکستان

پروفسور اشرف رییس بنیاد علم پاکستان با نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران(بنیاد علم ایران) در محل این صندوق دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  در این نشست توافقات اولیه‌ای به منظور آغاز همکاری‌های مشترک شکل گرفت.‌

در این نشست ضرغام ضمن معرفی فعالیت‌های صندوق و حمایت‌های آن از پژوهشگران اظهار کرد: بین ایران و پاکستان همکاری‌های زیادی وجود داشته است که یکی از این همکاری‌ها الگوبرداری آموزش عالی پاکستان از دانشگاه پیام نور بوده است. صندوق حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، ثبت اختراع، اعطای پسادکتری، حمایت از رساله‌های دانشجویان دکتری، اعطای گرنت و کرسی پژوهشی و حمایت از برگزاری رخدادهای علمی را انجام می‌دهد.

ضرغام ادامه داد: حمایت از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از دیگر اقدامات صندوق است؛ زیرا آینده علم در مدارس رقم زده می‌شود که در این راستا به حمایت از دانش‌آموزان در قالب آموزش روش تحقیق، انجام مطالعه گروهی، اعطای هزینه ثبت اختراع ملی پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این حمایت علاوه بر فرهنگ‌سازی انجام فعالیت‌های گروهی اعتماد به نفس دانش‌آموزان را تقویت کرده و به آن ها فکر کردن و پویایی را آموزش می‌دهیم. یکی دیگر از فعالیتهای در دست اجرای صندوق تلاش جهت مردمی‌سازی علم و رشد علم جامعه است.

در ادامه پروفسور اشرف در خصوص بنیاد علم پاکستان عنوان کرد: این بنیاد از سال 1973 به وجود آمده و زیر مجموعه وزارت علوم پاکستان است که هر فعالیتی مرتبط با علم را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد علم پاکستان همچنین از پروژه‌های تحقیق و توسعه نیز حمایت می‌کند، گفت: حمایت از حضور محققان در همایش‌ها و کنفرانس‌ها، حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اعطای گرنت به محققان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

رییس بنیاد علم پاکستان تصریح کرد: 9 آزمایشگاه سیار داریم که به مدت 200 روز در نقاط محروم و دورافتاده در اختیار پژوهشگران و محققان قرار می‌گیرند، همچنین با 25 کشور دنیا فعالیت‌های مشترک خود را شروع کرده‌ایم و امیدوارم با بنیاد علم ایران نیز بتوانیم فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

در پایان هر دو طرف ضمن خرسندی از آشنایی با بنیادها توافق کردند که پس از بررسی‌های تکمیلی در سه زمینه پروژه تحقیقاتی مشترک، تبادل اساتید و برگزاری رویدادهای علمی و کارگاه آموزشی مشترک در قالب تفاهم‌نامه اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha