• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۲:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95061409386
  • خبرنگار : 71523

در پی اصلاح هندسی آزادراه تهران_شمال رخ داد

آزادسازی دو هکتار زمین‌های دانشگاه علامه

آزادسازی دو هکتار زمین‌های دانشگاه علامه

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی از آزادسازی دو هکتار از زمین‌های دانشگاه علامه در نتیجه اصلاح هندسی آزادراه تهران_شمال خبر داد.

دکتر غلام‌رضا کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام شده در دانشگاه علامه طباطبایی طی سه سال اخیر اظهار کرد:یکی از اقدامات زیربنایی که اخیراً به نتیجه رسید اصلاح هندسی آزادراه تهران- شمال بود.در این فرآیند  مخزن 1000 مترمکعبی که در ضلع شمال آزادراه قرار داشت با هماهنگی سازمان آب، شرکت آزادراه تهران- شمال، شهرداری منطقه 22 و دانشگاه علامه طباطبایی تخریب شد.

وی افزود:این مخزن 1000 مترمکعبی که تخریب شد، تپه بسیار بزرگی بود و در اولین پیچ آزادراه تهران- شمال که متصل به بزرگراه آزادگان بود قرار داشت،با تخریب این مخزن و اصلاح هندسی آزادراه حدود دو هکتار از زمین‌های دانشگاه علامه نجات پیدا می‌کند.این دو هکتار در ضلع شمال شرق پردیس مرکزی شماره یک قرار دارد. البته انجام این اقدام 12 سال طول کشید و با مدیریت دکتر سلیمی به نتیجه رسید.

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه از انتقال دو مخزن پنج هزار متر مکعبی سازمان آب از دانشگاه علامه به به ضلع شمال آزادراه تهران- شمال خبر داد و افزود:این دو مخزن به سراسر منطقه زیبادشت آبرسانی می‌کنند و طبق تفاهمنامه‌ای که بین سازمان آب، شهرداری منطقه 22،شرکت آزادراه تهران- شمال و دانشگاه علامه طباطبایی نوشته شد و با هماهنگی استانداری تهران، پنج هزار متر مکعب مخازن آب به ضلع شمال آزادراه تهران- شمال منتقل می‌شود و در نتیجه حدود 5000 متر مربع زمین دانشگاه علامه در پردیس مرکزی شماره یک آزاد می‌شود.

کارگر با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی دو پردیسه اداره خواهد شد،اظهار کرد:پردیس شماره دو  25 هکتار زمین بوده و در غرب استادیوم آزادی قرار دارد. طبق تفاهمنامه موجود، شهرداری باید زمین‌های این پردیس  را به صورت قطعه قطعه بخرد و به دانشگاه علامه واگذار کند.درواقع هنگامی که صاحب زمین‌ها پیدا می‌شوند، به اداره املاک شهرداری منطقه 22 ارجاع داده می‌شوند و این اداره با توجه به بودجه ای که در اختیار دارد، زمین‌ها را خریداری و صورتجلسه کرده و به دانشگاه تحویل می‌دهد.

وی افزود: در قسمت ضلع شرق این زمین سند یازده‌ونیم هکتار به صورت یکپارچه گرفته شده است و در اختیار دانشگاه قرار دارد و دانشگاه علامه طباطبایی در این قسمت در حال ساخت دانشکده تربیت بدنی است.همچنین در این قسمت یک سوله ورزشی متروکه وجود داشت که مورد بازسازی قرار گرفت و به قسمت اداری تبدیل شد.قرار است قسمتی از این زمین نیز با همکاری سازمان امور دانشجویان تبدیل به فضای رو باز ورزشی ‌شود.

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه از افتتاح کتابخانه مرکزی این دانشگاه در دهه فجر سال 1395 خبر داد و گفت:کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی یک کتابخانه نمونه و دوستدار محیط زیست است و پشت‌بام این کتابخانه چمن‌کاری شده و فضای سبز است.

ساخت مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی

کارگر با اشاره به ساخت نخستین مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد:برای ساخت این مرکز خوابگاه شهید ارشادی دانشگاه علامه که در جهان کودک واقع شده با همکاری نهاد ریاست جمهوری  تغییر کاربری داده و به مرکز رشد علوم انسانی تبدیل خواهد شد.این مرکز ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha